شناسهٔ خبر: 58603633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برگزاری سومین یادواره «آقای اصغر»

اقتصاد ایران: سومین بزرگداشت شهید مدافع حرم «اصغر پاشاپور» با حضو شهردار تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سومین بزرگداشت فرمانده محور مقاومت، شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور و یادواره شهدای انقلاب اسلامی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار می‌شود.

این مراسم روز سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ با مداحی حاج‌ امیر عباسی و اجرای شعر توسط احمد بابایی و حضور گروه سرود «احلی من العسل» در پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان شهید بقایی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، شهید اصغر پاشاپور مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرارالشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهرری و از نخستین نفراتی بود که به همراه شهید حاج‌قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفت و نهایتاً روز سیزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و هم‌رزمان شهید خود پیوست.

پیکر مطهر او که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت و در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد. 

«آقای اصغر خجالت بکش، من رو می‌ترسونی به خاطر دو تا گلوله؟» این جمله‌ معروف شهید سلیمانی در یک کلیپ بسیار کوتاه بود که بعد از شهادتش در فضای مجازی منتشر و با استقبال گسترده‌ای همراه شد؛ جمله‌ای که حاج قاسم در جریان دیدار سرزده، خطاب به اصغر پاشاپور که امن نبودن منطقه را هشدار می‌داد، عنوان کرده است.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما