شناسهٔ خبر: 58586305 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دربی میلان؛ یکی در بهترین فرم، یکی در بحران

صاحب‌خبر -
دربی میلان؛ یکی در بهترین فرم، یکی در بحران
خبرگزاری آریا- اینتر در وضعیتی ایده‌آل پا به مصاف با میلانی می گذارد که عملا وارد بحران شده است و به دنبال راه نجات می گردد.
به گزارش آریا، در حساس‌ترین و مهم‌ترین دیدار هفته بیست و یکم سری آ در فصل 2022/23، دو تیم اینتر و میلان از ساعت 23:15 دربی دلامادونینا را برگزار خواهند کرد. میلان سال جدید میلادی را فاجعه بار آغاز کرده و 6 بازی اخیر خود در کسب پیروزی ناکام بوده است. شاگردان پیولی نزدیک به بیست روز پیش به عنوان قهرمان سری آ پا به بازی سوپرجام گذاشتند اما حاصل کار آن‌ها چیزی جز شکست 3-0 برابر اینتر نبود. 
در طرف مقابل شاگردان سیمونه اینزاگی سرحال و قبراغ به استقبال دیدار فردا می آیند، آن‌ها پس از فتح ریاض کرمونزه را در لیگ شکست دادند و با برتری مقابل آتالانتای اوج گرفته، خود را به جمع 4 تیم برتر کوپا ایتالیا رسانده‌اند. اینتر حالا در لیگ بر جایگاهی تکیه زده که مدت‌ها در اختیار میلان بود، نراتزوری نزدیک ترین تعقیب کننده پارتنوپی صدرنشین است.
روسونری سال جدید میلادی را اصلا خوب آغاز نکرده و در 6 مسابقه‌ اخیر خود طعم پیروزی را نچشیده است. شاگردان پیولی چندی پیش در سوپرکاپ ایتالیا متحمل شکست سنگین 0-3 برابر نراتزوری شدند و در تلاشند تا با ارائه نمایشی آبرومندانه و با کسب امتیاز، خود را از بحران خارج کنند. استفانو پیولی در کنفرانس خبری پیش از این مسابقه حاضر شد که شرح صحبت‌های او را به نقل از فوتبال ایتالیا می خوانید:
ما بر اساس چند بازی اخیرمان و دیدار سوپرجام برابر اینتر، برنامه و نقشه خود را برای بازی فردا آماده و عزم خود را جزم کرده‌ایم تا نمایشی خوب برابر اینتر داشته باشیم. من همیشه ترکیب اصلی تیم را بر اساس عملکرد بازیکنان در تمرینات طول هفته انتخاب می کردم اما در هفته‌های اخیر دستم برای انتخاب ترکیب دلخواهم بسته بود، خوشبختانه الان وضعیت بهتری داریم. 
جلوگیری از تکرار اشتباهات چندان سخت نیست، در چنین بازی های مهمی تک موقعیت‌ها و ثانیه‌ها می توانند نتیجه را تغییر دهند، در بازی سوپرجام در ریاض روی سه توپ خیلی ساده گل خوردیم. ما نقاط ضعفمان را بررسی کردیم و از آن‌ها درس خواهیم گرفت. اینتر در شرایط بهتری نسبت به ما به بازی فردا می رسد، آنها سال گذشته در جام های مختلف از ما بهتر بودند اما در لیگ عملکرد ما بهتر بود، هنوز هم این شانس را داریم که ثابت کنیم بهتر از آنها هستیم.
انتقاداتی که به من وارد می شوند بی جا نیستند و همه آن‌ها محترمند.  ما می توانیم خیلی بهتر عمل کنیم و من در تلاشم تا به روش‌های دیگر تیم را نجات دهم.  من امروز به بازیکنان گفتم معتقدم مربی بازیکنان خاصی هستم، زیرا در سختی‌ها ما نگرش بسیار بهتری نسبت به سایر تیم هایی که چنین شرایطی دارند داریم. میلان من به پایان خط نرسیده است و باید آن را ثابت کنیم.  
سیمونه اینزاگی در کنفرانس خبری قبل از دربی دلامادونینا حاضر شد و پاسخگوی خبرنگاران بود: دربی یک مسابقه بسیار مهم برای هر دو تیم است. ما به ذهنیت درست نیاز داریم و آماده هستیم تا تمام توان خود را بگذاریم. از راهیابی به نیمه نهایی کوپا ایتالیا که در ماه آوریل به آن فکر خواهیم کرد، خوشحالیم. ما بازی‌های زیادی با میلان انجام داده‌ایم و همه دربی ها همیشه متفاوت هستند. مسابقات کوپا و سوپرکاپ به ما اجازه دادند دو جام مهم را کسب کنیم در حالی مسابقات ما با میلان در سری آ با شروع از اولین دربی که در آن با از دست دادن یک پنالتی به تساوی رسیدیم، ناامیدکننده بوده اند، بنابراین نیاز داریم با تمرکز مناسب با آن‌ها روبرو شویم. باید رویکردی متعادل در پیش بگیریم زیرا نمی‌خواهیم با صرف انرژی ذهنی زیاد به مسابقه برسیم.
میلان تیم با کیفیتی است
دو تیمی که سال گذشته برای اسکودتو جنگیدند و سوپرکاپ را برگزار کردند، روبروی هم قرار می گیرند و هر دو می‌خواهند بازی خود را انجام دهند. در اینگونه مسابقات لحظات و اتفاقات در نتیجه بازی تاثیر زیادی می گذارند. دربی مسابقه ای خاص است، میلان در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد اما آنها قهرمان ایتالیا هستند و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند. میلان تیم باکیفیتی است و من برای آنها احترام زیادی قائل هستم و باید دوندگی، عزم و توجه لازم را داشته باشیم.

نظر شما