شناسهٔ خبر: 58569489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روایت روز/ از حبس قهرمان به دلیل مصرف مواد تا نجات از مرگ در لبه دره!

نیما علیپور

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از حبس ۷ ماهه برای قهرمان وزنه‌برداری جهان، تداوم تعقیب و گریز رئال مادرید و بارسلونا، نجات یک دوچرخه‌سوار از پرت شدن به دره تا صعود گرایی و علیزاده به نیمه نهایی تورنمنت زاگرب.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کیلیان ام باپه در دیدار شب گذشته پاری سن ژرمن برابر مون پلیه که با پیروزی سه بر یک تیم پاریسی به پایان رسید مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد که آسیب دیدگی ام باپه جدی است و این بازیکن تا سه هفته نمی‌تواند تیم را همراهی کند. به این ترتیب ام باپه دیدار رفت برابر بایرن مونیخ در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و نمی‌تواند برای تیم پاریسی به میدان رود.

سیاوش یزدانی رسما طلایی‌پوش شد

سیاوش یزدانی پس از فسخ قراردادش با استقلال دوباره به جمع سپاهانی‌ها بازگشت. با اعلام رسمی باشگاه سپاهان، سیاوش یزدانی پس از مذاکرات هیات مدیره و مدیرعامل و با نظر ژوزه مورایس و اعضای کادر فنی، با عقد قراردادی تا سال ۱۴۰۴ به سپاهان پیوست.

قهرمان وزنه‌برداری جهان به ۷ ماه حبس محکوم شد

کارلوس ناسار قهرمان بلغارستانی وزنه برداری جهان به هفت ماه حبس محکوم شد. ناسار، قهرمان وزنه برداری جهان در تابستان ۲۰۲۱ تحت تأثیر مواد مخدر در حال رانندگی با یک خودرو دستگیر شد. کارلوس گواهینامه رانندگی نداشت و از دادن آزمایش خون خودداری کرد. در نتیجه این ورزشکار در دادگاه حاضر شد و حکم تعلیقی ۷ ماه حبس دریافت کرد. با این وضعیت آینده المپیک او همچنان در خطر است. همچنین بر اساس قوانین بلغارستان، نسار به دلیل رانندگی در حالت مستی با سه سال زندان مواجه شد. به همین دلیل این وزنه بردار تصمیم گرفت به مقامات در استفاده از مواد اعتراف کند و گناه خود را بپذیرد  با این انتظار که از مجازاتش کمتر شود.

تداوم تعقیب و گریز بارسا و رئال در لالیگا

رئال مادرید در هفته هفدهم لالیگا پیروز شد. این تیم در چارچوب هفته هفدهم لالیگا به مصاف والنسیا رفت که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان آنچلوتی به پایان رسید. مارکو آسنسیو در دقیقه ۵۲ و وینیسیوس جونیور در دقیقه ۵۴ گل‌های رئال مادرید را روی پاس کریم بنزما به ثمر رساندند. همچنین آنتونیو رودیگر در دقیقه ۳+۴۵ موفق به گل‌زنی شد که این گل توسط VAR آفساید اعلام شد.

نجات یک دوچرخه‌سوار از پرت شدن به دره

در یک تور دوچرخه‌سواری در فرانسه، تصادف خطرناکی رخ داد و باعث شد یک دوچرخه‌سوار در آستانه سقوط به داخل دره قرار بگیرد. یک تور دوچرخه‌سواری پنج مرحله ای در فرانسه در حال برگزاری است که مرحله دوم آن به علت یک تصادف خطرناک، هیچ برنده ای نداشت. سایت cycling news اعلام کرد: یک تصادف بزرگ در فاصله ۲۵ کیلومتری مانده به پایان مرحله دوم به وجود آمد که باعث آویزان شدن یکی از دوچرخه‌سواران از کناره یک پل شد. این حادثه باعث شد تیم های پزشکی وضعیت دوچرخه‌سواران را بررسی کنند و از ایمن بودن شرایط اطمینان حاصل کنند.

مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است

مهدی تاج درباره گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران صحبت کرد و گفت که از جمیع جهات مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است.   رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه یکی از داوران ایرانی برای آموزش‌های داوری و سیستم کمک داور ویدیویی راهی تاجیکستان می‌شود گفت: با توجه به اینکه هنوز VAR در ایران نیست، یکی از داوران ما به تاجیکستان می‌رود و دوره مربوطه را سپری می‌کند که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.  

انتقاد تند علی حسینی پس از استعفا

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: استعفای من هیچ ربطی به انتخابات فدراسیون ندارد اما فدراسیون بدون برنامه است و تیم بزرگسالان در بلاتکلیفی محض قرار دارد. سعید علی حسینی در پاسخ به این پرسش که علت استعفای او از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری ایران چه چیزی بوده و در مورد موضوعاتی همچون حضور در تیم رقیب انتخاباتی سجاد انوشیروانی یا اینکه احتمال می‌داد فدراسیون با او ادامه همکاری ندهد و یا خودش از شرایط ناراضی بود، بیان کرد: عدم همکاری، وضعیت نابسامان و بی‌برنامگی که در بخش فنی بود، باعث استعفای من شد.

مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد

هافبک ترک‌تبار تیم ملی فوتبال آلمان بعد از حواشی زیاد به‌وجود آمده، از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد. "مسوت اوزیل" هافبک نامدار آلمانی که در سه جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برای ژرمن‌ها بازی کرد، تصمیم گرفت تا از تیم ملی آلمان خداحافظی کند. پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، عکسی از اوزیل با اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد و باعث شد هواداران آلمان اوزیل را هو کنند.

صعود گرایی و علیزاده به نیمه نهایی تورنمنت زاگرب

محمدعلی گرایی در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی تورنمنت رنکینگ کرواسی شدند. در ادامه رقابت های کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب کرواسی، امین کاویانی نژاد نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در دور نخست سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان را شکست داد. وی در دور بعد اولیور کروگر از دانمارک را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و در سومین مبارزه نیز با نتیجه ۲ بر ۱ و ضربه فنی ریکاردو آبرسیا از ایتالیا را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله مقابل الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره امیدهای جهان از مولداوی با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

انتهای پیام

نظر شما