شناسهٔ خبر: 58567754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پلیس نروژ مجوز هتک حرمت قرآن کریم را لغو کرد

19 دی: به دنبال بالا گرفتن خشم مسلمانان جهان، پلیس نروژ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد امروز جمعه اجازه نخواهد داد تندروهای افراطی اقدام خود را علیه قرآن کریم عملی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش الجزیره، این تصمیم ساعاتی پس از آن اتخاذ شد که وزارت امور خارجه ترکیه سفیر نروژ در آنکارا را احضار و به صدور مجوز برگزاری مراسم گروهی از تندروهای نروژی به نام آزادی بیان به شدت اعتراض کرد.
قرار بود امروز جمعه گروهی از تندروهای نروژی با تجمع مقابل سفارت ترکیه در اسلو، به قرآن کریم هتک حرمت کنند.
پلیس اسلو در بیانیه‌ای دوپهلو اعلام کرد: پلیس تاکید دارد که سوزاندن قرآن نوعی اظها نظر سیاسی قانونی است ولی به علت نگرانی‌های امنیتی، نباید این کار صورت گیرد.
در واکنش به این بیانیه، یک مقام وزارت امور خارجه ترکیه گفت: رویکرد نروژ مبنی بر جلوگیری نکردن از اقدام تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی‌شده که آشکارا اقدامی ناشی از تنفر است، ناپذیرفتنی است و ما انتظار داریم که این اقدام مجاز نباشد.
هتک حرمت قرآن کریم واکنش‌های گسترده بین‌المللی و اعتراضات شدیدی را در جهان اسلام برانگیخته است.
راسموس پالودان سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی روز شنبه یکم بهمن ماه نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند.
او جمعه گذشته نیز پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ دانمارک در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن اهانت کرد.
ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» نیز روز دوشنبه سوم بهمن یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس مسلمان را در هلند آتش زد.

نظر شما