شناسهٔ خبر: 58567439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تهیه کننده فیلم «پرونده باز است»: همه می‌دانیم چرا کیومرث پوراحمد در نشست خبری حضور پیدا نکرد

ايسنا : قائم مقامی در پاسخ به سوالی درباره غیبت کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم خود در جشنواره فجر گفت: همه می دانند چرا ایشان نیامده. می توانم بگویم ایشان کسالت داشته ولی نمیگویم. یک بار به ایشان گفتم تمایل نداشتند و من هم اصرار نکردم.

صاحب‌خبر -

نشست مطبوعاتی فیلم «پرونده باز است» در جشنواره فجر بدون حضور کیومرث پوراحمد (کارگردان فیلم) آن‌ هم در شرایطی که گفته شد این فیلم آخرین اثر سینمایی کارگردان «شب یلدا» خواهد بود، برگزار شد.

نخستین فیلمی که در روز ۱۴ بهمن ماه همزمان با سومین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت (سینمای رسانه) نمایش داده شد، «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد بود که او با توجه به اظهارنظری که پیش از جشنواره درباره حضور فیلمش در جشنواره داشت، به جلسه مطبوعاتی هم نیامد. 

در این جلسه یکی از عوامل فیلم اظهار کرد که در حین پروژه گفته شد که «پرونده باز است» آخرین کار کیومرث پوراحمد در سینما است.

علی قائم مقامی تهیه کننده فیلم هم درباره حاضر نشدن این فیلمساز در جشنواره گفت که او ترجیح داد به جشنواره نیاید و همه میدانند که چرا نیامده است.


این فیلم به موضوع قتل از سوی یک نوجوان اشاره داشت و نیز فضای رسانه‌ای را هم با ایفای نقش یک خبرنگار به تصویر کشیده بود. همین موضوع بستر طرح یک سری سوال های انتقادی در جلسه مطبوعاتی شد که تهیه کننده در این باره با اشاره به اینکه فیلم نامه به تایید قوه قضائیه هم رسیده بود توضیح داد: این فیلم، داستانی از سال ۱۳۹۰ را نمایش می دهد که در آن مقطع این همه خبرگزاری و کانال و … نبوده است. نکته دیگر اینکه ماجرا براساس قانون آن سال است. قانونی که در سال ۱۳۹۲ عوض شد و ما به خاطر همین، اول فیلم می گوییم که داستان این فیلم در ۱۱ سال پیش اتفاق می افتد.

تهیه‌کننده فیلم «پرونده باز است» در پاسخ به اینکه آیا قوه قضاییه در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده است؟ تصریح کرد: این فیلم در بخش خصوصی تهیه شده است. سرمایه آن متعلق به بنده است و هیچ سازمانی در تهیه آن دخیل نیست. تنها کاری که قوه قضاییه کرد، امکاناتی در اختیار ما گذاشتن مثلا زندان، که ما توانستیم در آن فیلمبرداری کنیم.

حمیدرضا یراقچیان آهنگساز فیلم از دیگر عوامل حاضر در این نشست نیز اظهار کرد: این دومین تجربه‌ پس از «شب یلدا» بود که در کنار کیومرث پوراحمد بودم. این کارگردان به ما اعلام کرد که این فیلم بعد از ۴۸ سال کار کردن، آخرین فیلمی است که می‌سازد. پیام‌هایی که فیلم داشت، بسیار جدی است. بخشیدن و بخشش از مهم‌ترین اصول انسانی است و ما پس از تماشای فیلم هم این را متوجه می‌شویم. کیومرث پوراحمد می‌گفت ساخت این فیلم رساندن این پیام است‌.

قائم مقامی در پاسخ به سوالی درباره غیبت کارگردان گفت: همه می دانند چرا ایشان نیامده. می توانم بگویم ایشان کسالت داشته ولی نمیگویم. یک بار به ایشان گفتم تمایل نداشتند و من هم اصرار نکردم.

در نشست خبری فیلم سینمایی «پرونده باز است»، علی قائم مقامی (تهیه‌کننده)، مهدی جمشیدیان (صداگذار)، امیرعباس دهقانی (طراح صحنه و لباس)، حمیدرضا یراقچیان (آهنگساز)، شادی مختاری، پویا نجفی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری (بازیگران فیلم) حضور داشتند.

نظر شما