شناسهٔ خبر: 58562767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۴ عنوان کتاب ادبیات دفاع مقدس در استان بوشهر تالیف شد

گناوه – ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ، ۶۴ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، امسال در استان تالیف و به چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار علیرضا غریبی روز جمعه در آیین رونمایی کتاب "ماندنی" (خاطرات شهید علیرضا "ماندنی" رضایی) در تالار بهزاد گناوه افزود: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف شامل رمان، داستان، داستان کوتاه، خاطرات شفاهی به تحریر در آمده و به چاپ رسیده است.

وی افزود: یکی از اقدام های مهم این سازمان ترویج در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه ادبیات دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان، سالی می توانستیم ۲ یا ۳ کتاب چاپ کنیم ، برای جبران این عقب افتادگی، یک هیات اندیشه ورز با بهره گیری از اساتید حوزه ادبیات راه اندازی است.

غریبی بیان کرد: با ارائه فراخوات، بانک اطلاعاتی از نویسندگان استان بوشهر تشکیل شده است

وی ادامه داد: چاپ دانشنامه استان در حال انجام است و یک کتاب دیگر نیز با همکاری دانشگاه خلیج فارس در حوزه ادبیات مرتبط با تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان به زودی چاپ می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: یکی از ضعف های استان نداشتن جایگاه دایره المعارف جنگ بود که در این راستا کاری بزرگ در این خصوص بنا به فرمان و تاکید رهبرمعظم انقلاب با حضور استادان توانمند در حوزه ادبیات اتفاق افتاده است.

۶۴ عنوان کتاب ادبیات دفاع مقدس در استان بوشهر تالیف شد

وی بیان کرد: در این زمینه با مشارکت نمایندگان نیروهای مسلح و سازمان هایی که در زمان جنگ تحمیلی نظیر جهاد کشاورزی نقش داشتند ، درحال نوشتن دانشنامه دوران دفاع مقدس هستیم.

غریبی با تقدیر از نویسنده کتاب خاطرات شهید علیرضا رضایی و هیات مذهبی عاشوراییان گناوه گفت: بخش عمده این اقدام در زمینه نشر آن و رسیدن به دست خواننده است و انتظار داریم در این زمینه همگان بویژه آموزش و پرورش و دیگر مسئولان همکاری و پشتیبانی کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در دوران دفاع مقدس از لحاط اقتصادی و پشتیبانی نقش بسزایی ایفا کرده و رزمندگان زیادی دارد، افزود: شهرستان گناوه قابلیت بسیار زیادی در زمینه تحریر و تالیف کتاب دارد و انتظار می رود دستگاه‌های فرهنگی متولی چاب نشر کتاب شوند و ما نیز آمادگی همکاری در زمینه آموزش داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: شهرستان گناوه علاوه بر اینکه در خط مقدس جبهه افتخارات و حماسه های زیادی آفریده، در حمایت و پشتیبانی جنگ و بخصوص ارسال مهمات از طریق شناورها که منجر به شکست حصر آبادان شد، نقش بسزایی داشته است.

وی گفت: نادرترین خاطرات دوران دفاع مقدس در بین رزمندگان شهرسان گناوه است و باید از آنها بهره لازم در حورزه نشر کتاب برده شود.

در این آیین از کتاب " ماندنی " خاطرات شهید علیرضا "ماندنی " رضایی به نویسندگی "فاطمه بیژنی " و به همت و همکاری هیات مذهبی جوانان عاشورایی ( منتظران) گناوه رونمایی شد.

شهید علیرضا رضایی سال ۱۳۴۰ در شهر گناوه متولد شد و پانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۲ در جبهه خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل و پیکر ایشان در مزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

نظر شما