شناسهٔ خبر: 58562467 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) کشف مجسمه تاریخی هرکول در فاضلاب!

مجسمه‌ای به اندازه واقعی از یک امپراتور روم در حین تعمیر فاضلاب در پایتخت ایتالیا کشف شد.

صاحب‌خبر -
کشف مجسمه تاریخی هرکول در فاضلاب!

فرارو- مجسمه باستانی «هرکول» هنگام تعمیر سیستم فاضلاب زیر یک پارک واقع در شهر رُم ایتالیا کشف شد.

به گزارش فرارو، این کشف در جریان تعمیر برخی از لوله‌های فاضلاب این محوطه صورت گرفته است. این مجسمه در طول عملیات تعمیر بعضی از لوله‌های فاضلابی که افتاده بودند و باعث بروز شکاف و زمین لغزش شده بودند پیدا شد. حفاری‌ها به عمق بیست متری رسیده بود و طبق آنچه معمولاً در رم رخ می‌دهد، این کار با حضور باستان شناس‌ها انجام می‌شد.

بر اساس این گزارش، مجسمه این شخصیت اساطیری که ظاهراً قدمتش به دوران امپراتوری روم باستان - یعنی ۲۷ پیش از میلاد تا ۴۷۶ پس از میلاد - باز می‌گردد نزدیک جاده آپییا در شهر رم کشف شد.

جاده آپییا نام جاده‌ای مهم در دوران امپراتوری روم بود که شهر رُم را به بریندیسی در ناحیه پولیا متصل می‌کرد.

مسؤولان پارک آپییا آنتیکا با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کردند که یک مجسمه مرمرین در ابعاد انسان واقعی در زیر زمین پارک کشف شده است که با توجه به وجود گُرز و پوست شیری که روی سرش را پوشانده، با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که این مجسمه هرکول است.

هرکول معادل نام رومی پهلوان ایزدگونه یونانی، هراکلس (Heracles)، پسر ژوپیتر و زنی فانی به نام آلکمنه است که خود نوه پرسئوس قهرمان بود. در اساطیر کلاسیک، هرکول به داشتن قدرت فوق بشری مشهور بود و به عنوان قهرمان ضعفا و محافظی بزرگ شناخته می‌شد. او اغلب با ردایی از پوست شیر بر شانه و گرزی در دست به تصویر کشیده می‌شود.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

نظر شما