شناسهٔ خبر: 58562458 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) محبوبیت استفاده از حلزون برای زیبایی در سوریه

استفاده از حلزون برای زیبایی پوست در سوریه به طور فزاینده‌ای رواج یافته است.

صاحب‌خبر -

محبوبیت استفاده از حلزون برای زیبایی در سوریه

فرارو- یک مرکز زیبایی سوریه، از ماده لزج حلزون‌های زنده استفاده می‌کند که محبوبیت آن‌ها در حال افزایش است.

به گزارش فرارو، این مرکز با الهام از سایر کشور‌های همسایه، جایی که مردم به دنبال درمان‌های زیبایی طبیعی و ارگانیک هستند، این پروژه را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد.

مالک آن، محمد حفار، تخم حلزون آلبینو را وارد کرده و در محیطی مرطوب پرورش داده است. اکنون او و خواهرش، متخصص مراقبت از پوست، ۱۵۰۰ حلزون دارند که آن‌ها را به مراکز زیبایی قرض می‌دهند که در آن متخصصان جلسات مراقبت از پوست را انجام می‌دهند.

محمد گفت: حلزون جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از مراکز زیبایی می‌خواهند که حلزون را بفروشیم، اما نمی‌توانند آن را پرورش دهند.

وی افزود: ما می‌خواهیم چیزی به نام مواد شیمیایی و تزریقی را حذف کنیم، آن‌ها مؤثر هستند، اما مانند اثربخشی حلزون نیستند.

اگرچه یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای ۳۰۰ هزار لیره (حدود ۶۷ دلار) هزینه دارد که برای بسیاری در کشوری که با بحران اقتصادی مواجه است غیرقابل استطاعت است، اما محمد حفار می‌گوید مشتریان هر روز افزایش می‌یابند.

اعتقاد بر این است که حلزون‌های آلبینو لجن‌هایی را دفع می‌کنند که به تغذیه پوست کمک می‌کند. با این حال، پزشکان و متخصصان پوست می‌گویند که هیچ تحقیق علمی قابل توجهی وجود ندارد که فواید لجن را برای پوست ثابت کند.

برخی استفاده از لجن حلزون را در یونان باستان ردیابی می‌کنند، جایی که مردم حیوان را له می‌کردند و از آن به عنوان درمانی برای ضایعات پوستی استفاده می‌کردند. اخیراً محصولات حاوی لجن حلزون در فرانسه، تایلند، شیلی و ایتالیا به طور فزاینده‌ای محبوب شده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما