شناسهٔ خبر: 58562307 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ببینید | پدیده‌ای دیدنی در آسمان ؛ نور مارپیچ درخشان بر فراز آتشفشان خاموش

یک تلسکوپ ژاپنی که بر فراز آتشفشان خاموش Mauna Kea در جزیره هاوایی قرار دارد، ویدئویی از یک شیء درخشان در حال حرکت مارپیچ در آسمان شب ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ به نقل از بیزینس اینسایدر، این رویداد در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی ثبت شده است. در این ویدئو یک نقطه درخشان کوچک به نظر می رسد که اندک اندک درخشان‌تر و به یک مارپیچ تبدیل می‌شود پس از آن دوباره کوچک و ناپدید می‌شود.

تلسکوپ سوبارو که راهبری آن بر عهده رصدخانه ستاره شناسی ملی ژاپن است، در توئیتی این کشف را اعلام و فرضیاتی درباره ماهیت آن را بیان کرد.

در این توئیت آمده است: دوربین Subaru-Asahi Stat یک شی مرموز مارپیچ پرنده رصد کرده است. به نظر می‌رسد این مارپیچ به پرتاب ماهواره‌های جدید شرکت اسپیس ایکس مرتبط باشد.

اسپیس ایکس در تاریخ ۱۸ ژانویه ماموریت GPS III Space Vehicle۰۶ را انجام داد. موشک این شرکت از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد. کمی پس از انجام این ماموریت نور مارپیج در آسمان رصد شد.

درماه ژوئن ۲۰۲۲ میلادی یک نور مارپیچ در کویینزتاون واقع در نیوزلند و همچنین یک مورد دیگر در آوریل سال گذشته بر فراز هاوایی رصد شد. در هر دو مورد نور مارپیچ پس از پرتاب موشک فالکون ۹ به فضا رصد شده بود.

نظر شما