شناسهٔ خبر: 58562294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهرداری سمنان حقوق کتابخانه‌های عمومی را نمی‌دهد!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان یکی از دغدغه‌های امروز کتابخانه‌های عمومی استان را عدم پرداخت سهم شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: شهرداری سمنان در بحث پرداخت حقوق کتابخانه‌های عمومی، عملکرد خوبی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، حمایت از کتابخانه‌های عمومی شهر سمنان را برای ارائه خدمات بهتر کتاب‌خوانی به شهروندان سمنانی ضروری توصیف کرد.

وی ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت امام علی (ع) و تبریک روز پدر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر را به حاضران در جلسه تبریک گفت و افزود: اساس کارکرد کتابخانه‌ها در دنیا و در ایران تغییر کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: تصوری که از کتابخانه به‌عنوان محیطی که در آن صرفاً امانت کتاب اتفاق می‌افتد یا با سالن مطالعه تعریف می‌شود، تغییر کرده و امروز 40 نوع خدمت متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود.

طاهریان یکی از دغدغه‌های امروز کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان را عدم پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: عمده اعتبارات کتابخانه‌های عمومی از نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه این بودجه به‌موقع توسط شهرداری‌ها تأمین شود، زمینه شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی و ترغیب مردم به امر کتاب‌خوانی فراهم خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از توجه اعضای شورای اسلامی شهر سمنان به مقوله فرهنگ و کتاب‌خوانی و تأکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی سمنان برای ارائه خدمات بهتر کتاب‌خوانی به شهروندان سمنانی گفت: متأسفانه در بحث پرداخت حق کتابخانه‌های عمومی سمنان غفلت شده و شهرداری سمنان در این حوزه عملکرد و حمایت خوبی نداشته است.

وی گزارشی از روند اجرای برنامه‌های اجراشده مجموعه تحت مدیریت خود ارائه داد و گفت: دسترسی آسان مردم به کتاب و افزایش سرانه مطالعه شهروندان، از اولویت‌های این اداره کل است.

پایان پیام/74001/م/

نظر شما