شناسهٔ خبر: 58562292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اظهارات رئیس قوه قضائیه در مورد عملکرد حفاظت و حراست مراکز و نهادها

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر بدون تشریفات به مشهد مقدس، در نشست مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اظهار کرد: مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با عنایت به امکاناتی که دارد و محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هست و همچنین با عنایت به انتظاراتی که در داخل و خارج از قوه از این مجموعه می‌رود و مأموریت‌های متنوعی که برعهده می‌گیرد، توفیقات خوبی را کسب کرده است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: پرونده‌هایی که شما مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهید بسیار درس آموز است؛ مگر آنها که لغزیدند افراد خوش استعداد و باسواد هم نبودند؟! اما دیدید که لغزیدند؛ لذا باید در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باید هم از کلیت مجموعه و هم از فرد فرد کارکنان مجموعه صیانت کند، گفت: شما در حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بررسی کنید که چگونه و با اتخاذ کدام سیاست‌ها و راهبردها می‌توانید با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری و نظارت‌ها و صیانت‌ها را اعمال کنید؛ این امر نیازمند همت و انگیزه است؛ شما در این امر باید خلاقیت به خرج دهید و از صاحب‌نظران مشورت بگیرید.صیانت و حفاظت، عملی حرفه‌ای است و باید مبتنی بر مبانی پایدار باشد؛ به نحوی که این مبانی و اصول با تغییر افراد و مدیران، دگرگون نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه ضمن اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: با بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های عظیم مردمی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد؛ امام بزرگوار ما و مقام معظم رهبری نیز همواره بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تاکید داشته‌اند و مشی و اصول آنان نیز مبتنی بر همین شیوه بود.

وی ادامه داد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به منظور پیشبرد مسئولیت‌های خود باید از ظرفیت‌های موجود در داخل قوه‌قضائیه و ظرفیت‌های سایر بخش‌های حفاظتی و اطلاعاتی و همچنین استعدادها و ظرفیت‌های مردمی به نحو مطلوب بهره گیرد.

رئیس دستگاه قضا گفت: چنانچه افراد مجموعه احساس کنند که مرکز حفاظت و اطلاعات برای کمک به آنها و نلغریدن آنهاست و رویکرد خیرخواهانه دارد، خودشان برای کمک گرفتن، پیشقدم می‌شوند؛ بنابراین این مقوله مهمی است که افراد مجموعه به این باور برسند که هدف شما در مرکز حفاظت و اطلاعات، اصلاح آنهاست نه تخریب آنها؛ مجموعه باید باور کند که شما می‌خواهید از او و اسرارش صیانت کنید و از لغزیدنش جلوگیری به عمل آورید؛ اگر اینگونه شد خواهید دید که مجموعه چگونه به همکاری و استمداد طلبیدن از شما روی خواهد آورد.

اژه‌ای بیان داشت: اما اگر افراد مجموعه احساس کنند که حفاظت و اطلاعات در پی گرفتن نقطه ضعف آنهاست، در آن صورت نگاهشان تغییر خواهد کرد. رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: کارکنان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باید ابتکار عمل به خرج دهند و بررسی کنند که با چه شیوه‌هایی می‌توانند به جلب همراهی هر چه بیشتر افراد مجموعه کمک کنند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه طی سخنانی اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در طول کمتر از دو سال گذشته ۳ مرتبه با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه دیدار داشته و ضمن استماع مطالب مسئولان این مرکز، راهبردها و نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند که این امر نشان‌دهنده اهتمام و توجه ویژه رئیس عدلیه نسبت به مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است.

پایان پیام/

نظر شما