شناسهٔ خبر: 58562196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر:

۳۸۰ تن بسته غذایی به خوی ارسال شد

رییس جمعیت هلال احمر از ارسال ۳٨۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته در قالب ۲ محموله به شهرستان خوی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، پیرحسین کولیوند در نشست خبری مشترک با استاندار آذربایجان غربی در خوی اظهار کرد: تاکنون در قالب ۲ محموله شامل یک محموله ۲۴۰ تنی و یک محموله ۱۴۰ تنی این میزان بسته‌های غذایی برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است.

 

وی با تقدیر از همکاری و همبستگی دستگاه‌های مختلف در خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوی افزود: بخشی از اقلام مورد نیاز با ۲ فروند هواپیمای هوافضای سپاه از مشهد به خوی منتقل شد.

 

رییس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: پس از وقوع زلزله، در کمتر از ۵ ساعت جستجو و نجات را در ۷۲ روستا به اتمام رسانیدم بسرعت اسکان اضطراری آغاز شد و الان ۶۰ اردوگاه ایجاد شده و ۹۸ هزار نفر در آنها اسکان داده شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شهروندانی که مسکن آنان هم تخریب نشده اما اسکان داده شدند، ادامه داد: برخی از افراد از نگرانی پس لرزه‌ها در اردوگاه‌ها و چادرها اسکان یافته‌اند.

 

کولیوند با انتقاد دخالت افراد غیرمسوول در امر امدادرسانی گفت: تا پایداری شرایط نیروهای هلال احمر در کنار مردم زلزله‌زده خوی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ترکیه به صورت رسمی هیچ درخواستی برای کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی نداشته است، افزود: روال کار اینگونه است که رییس هلال احمر کشور کمک کننده باید رسما آن را اعلام کند.

 

رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تاکنون کمک‌هایی از سوی کشور روسیه ارسال شده و کمک‌های مردمی در پویش مهر تابان نیز در حال جمع آوری است.

 

نظر شما