شناسهٔ خبر: 58562079 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزارت امور خارجه چین:

قرآن سوزی اخیر نشان‌دهنده ریاکاری غرب است

سخنگوی وزارت خارجه چین، قرآن سوزی اخیر در شماری از کشورهای اروپایی را نشان‌دهنده ریاکاری سیاستمداران غربی توصیف کرد که مدعی احترام به آزادی عقاید هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: احترام به آزادی عقاید به طور گسترده توسط جامعه جهانی پذیرفته شده است ازاین‌رو ایمان و احساسات مذهبی مسلمانان باید مورد احترام قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اخبار سوزاندن قرآن کریم در اروپا را پیگیری کرده است، افزود: این موارد نشان‌دهنده ریاکاری برخی از سیاستمداران غربی است که ادعای احترام به آزادی اعتقادات مذهبی را دارند.

نینگ تأکید کرد که چین خواستار گفت وگو میان تمدن‌هاست و به همکاری با کشورهای اسلامی برای حفاظت از آزادی عقیده مسلمانان و سایر گروه‌های مذهبی ادامه خواهد داد.

سوئد، دانمارک و هلند اخیراً شاهد سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم توسط شخصیت‌های راست افراطی به رهبری راسموس پالودان بوده‌اند. وی  رهبر حزب افراطی «خط سخت» در دانمارک است. اقدام پالودان با محکومیت گسترده از جانب کشورهای اسلامی، چین و روسیه مواجه شد.مسلمانان سوئد و دانمارک ضمن محکومیت این جنایت، آن را اقدامی در جهت تحریک احساسات مسلمانان  و سوءاستفاده از واکنش خشم‌آلود آن‌ها توصیف کرده و بر برخورد عقلانی خود با این جنایت تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما