شناسهٔ خبر: 58561999 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

همزمان با ایام الله دهه فجر؛

دومین همایش منطقه‌ای شعر «مرد میدان» در کردستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دومین همایش منطقه‌ای شعر «مرد میدان» خبر داد.

صاحب‌خبر -
عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گرامیداشت چهل و چهارمین بهار انقلاب اظهار کرد:  همایش منطقه‌ای شعر «مرد میدان» با حضور استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش از سری برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی شعر فجر کشور است و آثار شعری با دو زبان فارسی و کُردی در قالب و سبک آزاد از هنرمندان و شاعران غرب کشور پذیرفته شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه تاثیر شعر بر مراودات  اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، افزود: در ادبیات آیینی و حماسی، شعر جایگاه والایی دارد و این مرهون کلام و قلم شاعرانی است که در همه حوزه‌ها حضور چشمگیر دارند.

فلاحی اضافه کرد: دومین همایش شعر منطقه‌ای مرد میدان برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مقاومت بالاخص شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفای ایشان تقدیم مردم فرهنگی کردستان می‌شود.

وی همچنین اکران همزمان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برپایی نمایشگاه تجسمی فجر، برگزاری جایزه ادبی شهیده فاطمه اسدی در کامیاران، اهدای کتاب به متولدین 12 و 22 بهمن‌ماه و برگزاری ویژه برنامه‌های جشن انقلاب را ازجمله برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر 1401 برشمرد.

نظر شما