شناسهٔ خبر: 58561970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره برداری از طرح‌های عمرانی در سفر استاندار لرستان به بخش مرکزی خرم آباد+عکس

استاندار لرستان و مدیران استانی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر به بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد سفر کرده و چند طرح عمرانی، اقتصادی و اداری را به بهره برداری رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و حضور میدانی و دیدار با مردم جزو اولویت‌های مهم دولت سیزدهم بوده و رئیس‌جمهور همواره بر توجه ویژه به این مناطق تأکید کرده است. 

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز از زمانی که مسئولیت استانداری را بر عهده گرفته‌ است سفر به تمام شهرهای این استان و بررسی مشکلات مردم از نزدیک را در اولویت خود قرار داده، به‌طوری‌که در اکثر سفرهای خود به مناطق محروم استان پیگیر مشکلات مردم این مناطق است. 

فرهاد زیویار از زمان تصدی تاکنون، یک دور شهرهای لرستان را مورد بازدید و بررسی قرار داده و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر دور دوم سفرهای استانی خود به شهرهای استان را در دستور کار قرار داده است. 

وی در سفرهای میدانی دور دوم خود در حالی که تعدادی از معاونین و مدیران‌کل را نیز با خود همراه کرد تا با برای بررسی مشکلات و ظرفیت‌های هر منطقه و گفت‌وگو با مردم، طرح‌هایی را اجرا و با اختصاص تسهیلات و اعتبارات لازم زمینه تولید، اشتغال‌زایی و آبادانی منطقه را ایجاد کند.

افتتاح گازرسانی به 9 روستای لرستان

فرهاد زیویار استاندار لرستان امروز در سومین روز از دهه مبارک فجر در سفر به بخش مرکزی و افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی این بخش، اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر صرف‌نظر از واقعه بزرگی که در این برهه از زمان اتفاق افتاد به‌عنوان یک فصل برداشت از کار و ارائه کارنامه برای مدیران و دست‌اندرکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

زیویار بیان کرد: 11 مورد از مجموع 175 مصوبه سفر دولت به لرستان بهره‌برداری شده و 18 مورد مصوبه بالای 90 درصد هم داریم که اعتبارات خوبی گرفته است. 

استاندار لرستان با اشاره به پروژه‌های گازرسانی شرکت گاز در این استان عنوان کرد: گازرسانی به 9 روستا امروز  انجام و همچنین 45 واحد تولیدی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال گازرسانی می‌شود.

ضریب نفوذ گازرسانی در لرستان 96.7 درصد است

کرم گودرزی، مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز در این مراسم، اظهار داشت: امسال در مصرف گاز پیک سخت‌تری نسبت به سال گذشته داشتیم، اما خوشبختانه حتی یک مورد قطعی گاز نداشتیم. 

وی افزود: 190 هزار مشترک گاز در خرم‌آباد وجود دارد که در این شهرستان دو ناحیه داریم و مابقی شهرستان‌ها تک ناحیه‌ای است. 

76 پروژه زیرساختی شبکه تعاون روستایی ایران در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود

گودرزی در رابطه با افتتاح ساختمان ناحیه 2 شرکت گاز گفت: کلنگ این ساختمان هفته دولت سال گذشته با 1600 متر مربع به زمین زده شد و امروز این ساختمان افتتاح می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در این استان 96.7 درصد است، گفت: گازرسانی به 9 روستا و 45 واحد تولیدی و صنعتی امروز انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: 505 روستای لرستان واجد شرایط گازرسانی است  که از این تعداد بیش از 472 روستا گاز رسانی شده و 33 روستا در دست اجرا است.

2 گلخانه هیدروپونیک در خرم آباد بهره برداری شد

استاندار لرستان با اشاره به دهه مبارک فجر و تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این راستا دست اندرکاران حوزه اجرایی کارنامه های خود را ارائه می کنند که غالبا به پشتوانه برنامه و سیاست های دولت، حضور سرمایه گذار واحدهای تولیدی و مردم است. 

وی افزود: زمین یکی از این گلخانه ها سه هزار و 200 مترمربع و قابل توجه است مردم استان بدانند حتی با زمین های با متراژی از این قبیل هم می توان کارهای خوبی صورت داد چراکه بنابر  اظهارات سرمایه گذار ماهانه می تواند 400 تا 500 میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد. 

زیویار با اشاره به اشتغال حدود 30 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این گلخانه، بیان کرد: حدود 9 میلیارد تومان برای راه اندازی و بهره برداری از این گلخانه هزینه شده که پنج میلیارد تومان آن تسهیلات دولت بوده و در یکسال اخیر پرداخت شده است. 

وی همچنین ادامه داد: یک گلخانه نیم هکتاری نیز به بهره برداری رسید که 15 میلیارد تومان شامل 12 میلیارد تومان آورده سرمایه گذار و سه میلیارد تومان تسهیلات پرداختی دولت برای آن سرمایه گذاری شده است.

زیویار گفت: گلخانه هیدروپونیک گل رز روستای دارایی خرم‌آباد با ظرفیت سالانه یک میلیون و 200 هزار شاخه سال 99 در زمینی به مساحت پنج هزار و 40 متر مربع با 45 نفر اشتغالزایی کلنگ زنی و امروز بهره برداری شد. 

وی افزود: همچنین گلخانه هیدروپونیک گل رز روستای پیرجد نیز با ظرفیت سالانه 345 هزار شاخه و میزان سرمایه‌گذاری 9 میلیارد و 500 میلیون تومان با هشت نفر اشتغال مستقیم و 24 نفر غیرمستقیم افتتاح شد. 

استاندار لرستان همچنین امروز در حاشیه مراسمات افتتاح با حضور در گلزار شهدا قریه صاحب زمان روستای ولیعصر بخش پاپی، قرائت فاتحه و تقدیم گل به این شهدا ادای احترام کرد و سپس با برخی خانواده های شهدای این روستا دیدار و از آنان دلجویی کرد و در جریان امور این خانوارها قرار گرفت.

انقلاب اسلامی علی‌رغم توطئه های دشمن زنده و پویا است

زیویار در حاشیه دیدار با خانواده معظم شهدا در قریه صاحب زمان و روستای ولیعصر با بیان اینکه پیروزی انقلاب مرهون رشادت ها و فداکاری مردم است و زحمات آنها قابل جبران هم نیست، اظهار کرد: شهدا جان خود را فدا کردند که پرچم انقلاب برافراشته بماند. 

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهدا در سومین روز از دهه مبارک فجر در قریه صاحب زمان، اظهار کرد: هرچند فرصت نیست که خدمت تمامی خانواده های معظم شهدا در این ایام مبارک برسیم اما تلاش کرده ایم به نمایندگی از سایر پدران و مادران و خانواده شهدا، خدمت چند خانواده معظم از شهدای این قریه برسیم. 

زیویار با اشاره به اینکه قریه صاحب زمان به شهید آباد لرستان معروف است، عنوان کرد: این روستا بالغ بر 76 شهید تقدیم انقلاب کرده و در این روستا تقریبا هر خانواده ای یک شهید را تقدیم انقلاب کرده و به رسم وظیفه امروز خدمت این خانواده های عزیز رسیدیم چرا که خدمت به بزرگترها یکی از رسوم ماندگار استان لرستان است. 

وی افزود: علی‌رغم توطئه های متعددی که دشمن برعلیه کشور می کند اما انقلاب اسلامی زنده و پویا و رو به جلو است.

انتهای پیام/645/ن

نظر شما