شناسهٔ خبر: 58561935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مصاف تیم ملی راگبی ایران با تیم چند ملیتی قطر

سرمربی تیم ملی راگبی گفت: در شرایطی باید در مسابقات راگبی غرب آسیا مقابل تیم چند ملیتی قطر قرار بگیریم که مجبوریم از زمین‌های چمن که متعلق به فوتبال است، برای تمرین استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" حمید تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم راگبی برای شرکت در مسابقات غرب آسیا به میزبانی امارات اظهار کرد: این مسابقات ابتدا قرار بود آبان ماه به میزبانی کشورمان برگزار شود که بنا به دلایلی میزبانی به امارات واگذار شد، برای شرکت در این رقابتها دو مرحله اردو پیش‌بینی کرده بودیم که اولین اردو با حضور ۲۳ بازیکن در مشهد برگزار شد و آخرین اردو که وصل به اعزام است از ۱۳ بهمن در شیراز یا اهواز با همین تعداد نفرات برپا می‌شود و تا ۲۰ بهمن قبل از اعزام تیم ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان لژیونر نیز تیم را در این مسابقات همراهی خواهند کرد یا خیر؟ گفت: در اردوی آخر دو بازیکن لژیونر تیم علی استکی و علی یاقوتی که در حال حاضر در لیگ اروپا بازی می‌کنند به بازیکنان اضافه خواهند شد، سعی داریم با بهترین نفرات در  مسابقات غرب آسیا شرکت کنیم تا جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

سرمربی تیم ملی راگبی درباره حریفان ایران در این مسابقات، افزود: تیم ایران به مصاف قطر می‌رود که یک تیم چند ملیتی با بازیکنان خوب خارجی است، اگر بتوانیم این تیم را شکست دهیم در مرحله بعد با هندوستان و ازبکستان دیدار خواهیم داشت. البته سال ۲۰۱۸ شرایط راحتی برابر تیم قطر داشتیم، اما الان به دلیل این که چند سال از مسابقات دور بودیم، شرایط تغییر کرده و واقعا نمی‌دانیم برابر این تیم چه عملکردی خواهیم داشت.

تقوی با اشاره به امکانات ضعیف این رشته از نظر نداشتن فضای تمرینی، تصریح کرد: با توجه به این که راگبی رشته المپیکی است، اما از زمین اختصاصی مربوط به این رشته برخوردار نیستیم و هر بار برای برگزاری تمرینات مجبوریم از زمین‌هایی که متعلق به فوتبال است استفاده کنیم. در ایران اهمیت زیادی به این رشته نمی‌دهند، در حالی که با همین امکانات ضعیف تاکنون چند بازیکن به لیگ‌های مطرح اروپا ترانسفر کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم روزی برسد که این رشته جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند و مورد توجه مسوولین ورزش قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما