شناسهٔ خبر: 58561776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان مطرح کرد؛

اعطای زمین به سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی خورشیدی

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان ۳۰۰ روز آفتابی در سال دارد، گفت: از سرمایه گذاران در حوزه انرژی خورشیدی در این استان با اعطای زمین و تسهیلات حمایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه روز گذشته در سفر وزیر نیرو اقدامات خوبی برای تأمین انرژی در استان سمنان رقم خورد، تاکید کرد: افتتاح نیروگاه ده مگاواتی در دامغان در زمره برنامه‌های سفر وزیر بود که نشان از ظرفیت‌های خوب استان سمنان در بخش تولید انرژی تجدید پذیر دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۳۰۰ روز آفتابی است و این ظرفیت بسیار خوبی برای تأمین انرژی خورشیدی محسوب می‌شود، افزود: از سرمایه گذاران در بخش انرژی حمایت می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح سه هزار نیروگاه خورشیدی با همراهی مردم و نهادهای حمایتی از دیگر طرح‌های خوبی بود که در زمینه انرژی در استان اجرایی می‌شود، بیان داشت: تابش مستقیم خورشید در بیشتر ایام سال خبر از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه سرمایه گذاری در این استان می‌دهد.

هاشمی با بیان اینکه استعداد بسیار بالا و مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه تأمین برق از محل نیروگاه خورشیدی در این استان وجود دارد، گفت: آمادگی واگذاری زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته با حضور وزیر نیرو ۱۴۱ پروژه حوزه آب و برق و فاضلاب به صورت متمرکز به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: مشکلات کم آبی و کاهش منابع آبی از جمله مسائلی بود که در سفر وزیر نیرو، مطرح شد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه در زمینه آبرسانی روستایی نیز اقدامات بسیار خوبی در استان سمنان صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به آبرسانی به ۱۳ روستای استان در دولت سیزدهم اشاره داشت، گفت: تأمین آب ۱۲ روستای دیگر استان سمنان نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما