شناسهٔ خبر: 58561559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فجر 44| واقعیت‌های قبل از انقلاب و پیروزی آن به درستی تبیین شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) گفت: همه ما وظیفه داریم تا واقعیت‌های قبل از انقلاب و نحوه مبارزه و پیروزی انقلاب و راه طی شده را برای آحاد مردم به‌ویژه نوجوانان نسل چهارم به درستی تبیین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ پاسدار مجید علی پور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک دهه فجر و تقارن آن با میلاد امام جواد (ع) و‌ امیرالمؤمنین امام علی(ع)، گفت: امسال شاهد جشن پیروزی ۴۵ سالگی عمر انقلابی هستیم که با کوله باری از تجربه از ۴۴ سالگی خود باتمام حوادث و فتنه‌های متعدد به راه خود ادامه می دهد.

وی با تأکید بر اینکه نباید ایام دهه فجر کمرنگ شود، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم تا در این دهه با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع برای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، برای آحاد مردم علی الخصوص نوجوانان نسل چهارم واقعیت‌های قبل از انقلاب و نحوه مبارزه و پیروزی انقلاب و راه طی نموده را به درستی تبیین نماییم.

علی پور افزود: اگر رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین اشاره و تأکید می‌کنند به دلیل این است که دشمنان با روایت غلط خود از طریق ابزار رسانه و فضای مجازی ذهن مردم و مخاطبان در مسیر غلط و اهداف شوم خود هدایت می کند و اگر دراین مسیر کوتاهی کنیم در واقع در جنگ روایت ها شکست خورده و اراده ها نیز تضعیف خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج)، چگونگی سرنگونی نظام شاهنشاهی در ایران توسط مردم را یکی از مواردی دانست که نیازمند جهاد تبین است و ادامه داد: باید به مردم عصر امروز یادآوری و گفته شود که در سال ۵۷ مردم بدون هیچگونه حمایت خارجی و با دست خالی، نظام شاهنشاهی که تا بن و دندان مسلح و مجهز بود و سازمان مخوف اطلاعان امنیتی ساواک را در اختیار داشت و در بعد خارجی مورد حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی قرار می‌گرفت را با رهبری امام خمینی(ره) سرنگون کردند.

سرهنگ علی پور ادامه داد: این مقطع حساس باید تبیین شود چراکه دشمن برای بخشی از  نسل جوان این تصور را ایجاد کرده است که این انقلاب به سادگی توسط اقلیت در جامعه به پیروزی رسیده در صورتی که اکثریت مطلق مردم اراده کردند و با لطف خدا به نتیجه رسید.

وی با تأکید بر لزوم اعلام دستاورد‌های انقلاب در حوزه‌های مخلف، اظهار کرد: دست آورد کنونی و افتخارات نظام اسلامی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، دفاعی، عمرانی و غیره، حاصل دمیدن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس به ملت ایران توسط انقلاب اسلامی بوده است و بایستی اعتراف کنیم نتیجه ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خداباوری در جامعه فتح قله های پیشرفت بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) با بیان اینکه بایستی فریاد بزنیم که انقلاب اسلامی به جوان‌ها این اعتماد را داد که با تکیه بر استعداد‌های خداوندی و تلاش و مقاومت، فتح قله‌های ترقی امکان‌پذیر است خاطرنشان کرد: در زمان حکومت ستم شاهی اینگونه نبود چراکه در حکومت‌های وابسطه به قدرت‌های جهانی، انگیزه و اراده ای برای رسیدن به پیشرفت در جامعه داده نمی‌شود و با سیر در کشور‌های منطقه که وابسته به قدرت های بزرگ هستند این موضوع ملموس می‌باشد بنابراین در ایران قبل از انقلاب این موضوع یعنی نداشتن روحیه اعتماد به نفس و خودباوری کاملا ملموس است.

این مقام مسئول، تبیین عبور از بحران‌های نظیر جنگ تحمیلی ۸ ساله، فتنه‌های متعدد و آشوب‌ها را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: باید بدانیم که باتوجه به اعمال بیشترین توطئه‌ها و تحریم‌ها تنها ملت استوار و موفق در مسیر اهداف خود هستیم.

سرهنگ علی پور تصریح کرد: ضعف‌ها و مشکلات قابل انکار نیستند و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی‌های خود به عدم موفقیت کامل دولتمردان طی یک دهه گذشته در اقتصاد و معیشت اشاره می‌کنند چراکه تبدیل به پاشنه آشیل برای هجمه علیه نظام شده است؛ بایستی بدانیم ما به بن بست نرسیده‌ایم و با اجرایی صحیح سیاست‌ها و رهنمود‌های رهبری نظیر اقتصاد مقاومتی مشکلات حل خواهد شد و اگر در گذشته به این موضوع عمل می‌شد شاهد وضع فعلی نبودیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) "سیاه نمایی آینده ایران" را یکی از برنامه‌های دشمن توصیف کرد و افزود: امروز یکی از برنامه‌های دشمن ما تیره و تار نشان دادن آینده کشور با استفاده ازابزار رسانه و فضای مجازی و شخصیت‌های وابسته درونی و افراد خائن و فریب خورده بیرونی است در صورتی که اعتقاد داریم انقلاب از مسیر اصلی خود انحراف نداشته و خدایی که در سال ۵۷ باعث پیروزی شد، همان خدا امروز وجود دارد و وعده‌های نصرت خود را به شرط تلاش و کوشش و مقاومت  محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: توانمندی‌ها، استعداد‌ها، ظرفیت‌ها و دستاورد‌ها برای روشن ماندن چراغ‌ امید باید در حوزه جهاد تبیین به مردم گفته شود.

سرهنگ علی پور در ادامه سخنان خود نیز گریزی به مسأله حوادث و اغتشاشات پاییز امسال زد و گفت: دشمنان با تبلیغ وسیع و سرمایه‌گذاری عظیم بر روی ایجاد فتنه به دنبال این بودند که مردم امسال جشن پیروزی انقلاب را نبینند اما به برکت خون شهدا این اتفاق نیفتاد و دشمن در این زمینه هم شکست خورد.

پایان پیام/

نظر شما