شناسهٔ خبر: 58561548 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محتوا و فرایند و فناوری آموزش، باید دارای پیوست اخلاقی باشد

وزیر آموزش‌وپرورش در پیام تصویری به اجلاس آموزشی G ۷۷ + چین در کوبا گفت: محتوا و فرایند و فناوری آموزش، شایسته است در جهت فطری انسانی خدایی، معادی و دارای پیوست اخلاقی باشد تا مدارس رسالت خود را برای نسل آینده بشر به نیکی انجام داده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از  روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن سخنرانی وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

هنوز در جهان برخی دولت‌ها هستند که با رویکرد آپارتایدی می‌خواهند یکپارچه‌سازی و همسان‌سازی جهانی بنمایند تا همه سرمایه انسانی کشور‌های جنوب در جهت ارزش‌ها و اهداف کشور‌های شمال درآیند.

<div id="video-display-embed-code_9183910"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3740487/9183910?width=600&height=300"></script></div>



با آموزش متناسب با نیاز و فرهنگ بومی و اعتماد به‌نفس ملی و همکاری‌های کشور‌های مستقل می‌توان نظم نوین جهانی را دنبال نمود همانند همکاری ایران و کوبا در تولید واکسن مشترک سوبرانا برای کوید ۱۹.

ایران سال‌ها است که سند تحول راهبردی آموزش‌وپرورش خود را به‌عنوان سند بالادستی تدوین و عملیاتی نموده و حاضر است این سند و تجربه ارزشمند را در اختیار شما بگذارد که از برخی نتایج آن کسب ۲۰ مدال طلای المپیاد‌های علمی جهانی در سال جاری، قبولی ۵۵ ظرفیت دانشگاه‌ها توسط دختران و اشغال ۳۰ هیئت‌علمی دانشگاه‌ها توسط بانوان می‌باشد.

در پسا کرونا، سکوی مجازی ایرانی شاد برای تحصیل مجازی ۱۵ میلیون دانش‌آموز فراهم شد و تربیت رسانه‌ای را برای حضور مفید محصلان در فضای مجازی آموزش می‌دهیم.

نقش معلمی توسط مادران در ایام کرونا ستودنی بود. لازم است تأکید کنم واتیکان نیز تعریفی از خانواده اعلام نمود که با خانوار و تعریف غیراخلاقی از خانواده در برخی مفاد سند ۲۰۳۰ مغایر است، زیرا خانواده سالم فقط متشکل از ازدواج یک زن و یک مرد تحت قواعد شرعی می‌باشد که نسل پاک را به دنبال دارد؛ و تجربه گروه‌های داوطلب مردمی، دانشجویی و معلمی در ایران برای آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در ایام کرونا نمایشی از همدلی انسانی بود.

در آخر تأکیددارم که محتوا و فرایند و فناوری آموزش، شایسته است در جهت فطری انسانی خدایی، معادی و دارای پیوست اخلاقی باشد تا مدارس رسالت خود را برای نسل آینده بشر به نیکی انجام داده باشد که ایران نظریه‌ها و گفتمان مناسبی در این زمینه برای به اشتراک گذاشتن دارد.

نظر شما