شناسهٔ خبر: 58561545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان ایلام خبر داد؛

کلنگ زنی ۲ پایگاه انتقال خون در ایلام طی دهه فجر

ایلام-مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: کلنگ ۲ پایگاه انتقال خون ایام دهه فجر در شهرستان‌های ایوان و دهلران به زمین زده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلی عاصم آبادی با اشاره به کلنگ زنی ۲ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ایوان و دهلران در ایام دهه فجر گفت: ردیف اعتباری احداث این ۲ پایگاه از محل اعتبارات داخلی شهرستان و با تایید کمیته برنامه ریزی این شهرستان‌ها تامین شده است.

وی افزود: زمان بندی احداث این ۲ پایگاه در زمینی به وسعت ۲۵۰ متر با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال یک ساله بوده و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها نیز تهیه شده است.

عاصم آبادی اظهار کرد: باتوجه به اینکه شاخص اهدای خون در شهرستان‌های دهلران و ایوان نسبت به شهرستان‌های دیگر استان (بجز مرکز استان) بیشتر بود احداث پایگاه انتقال خون در این نقاط ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام ادامه داد: همچنین به علت بعد مسافت طولانی دهلران به مرکز استان و با هدف حذف تردد اهداکنندگان خون این شهرستان‌ها به مرکز استان، تصمیم به احداث پایگاه‌های انتقال در این شهرستان‌ها گرفته شد.

وی اضافه کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز به نسبت جمعیت اهداکننده، نیازسنجی‌ها و احصا استانداردهای مد نظر برای احداث پایگاه انتقال خون در سال‌های آینده برنامه ریزی می‌شود.

نظر شما