شناسهٔ خبر: 58561531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بارش نیم متر برف در برخی مناطق کشور

مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بارش نیم متر برف در برخی جاده‌های استان کردستان و انسداد ۲ ساعته محور سقز-بانه به دلیل بارش‌ سنگین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رامبد نوذری معاون راهداری استان کردستان اظهار کرد: بارش سنگین برف و کولاک که از 3 روز گذشته در استان آغاز شد، موجب اختلال در تردد در برخی از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شد.

وی با بیان اینکه راهداران به صورت شبانه‌روزی مشغول برفروبی در تمام محورها هستند، افزود: در ساعات اولیه امشب محور دهگلان-قروه-همدان و محور سقز- بانه با کولاک شدید همراه بود که بخاطر حفظ ایمنی رانندگان و مسافران برای حدود 2 ساعت این 2 محور بسته شد.

معاون راهداری کردستان ادامه داد: با تلاش عوامل راهداری این محورها برف‌روبی شد و در حال حاضر تردد در تمام محورها برقرار است و مشکلی وجود ندارد، اما استفاده از زنجیر چرخ بویژه در گردنه‌ها الزامی است.

نوذری به میزان برف روبی محورهای استان در این چند روز اشاره کرد و افزود: در سه روز گذشته بیش از 20 هزار کیلومتر برف‌روبی و یخ‌زدایی در محورهای شریانی و غیرشریانی استان با استفاده از 300 دستگاه ماشین‌آلات انجام شده است.

به گفته وی در این چند روز حدود 300 خودروی گرفتار در برف و کولاک توسط راهداران رهاسازی شده و چندین ریزش برداری نیز انجام شد.

نوذری یادآور شد: بارش برف در برخی از روستاها به حدود نیم متر رسیده و مشکلاتی را برای تردد روستاییان ایجاد کرده است، در زمان حاضر راههای ارتباطی تعدادی از روستاها بسته است و راهداران مشغول برفروبی و بازگشایی این راهها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما