شناسهٔ خبر: 58561336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تهیه اطلس اشتغال استان‌ها بر اساس اسناد آمایش و مزیت‌های نسبی هر استان

صولت مرتضوی اجرای این طرح رابرای ایجاد توازن در کشور ضروری دانست و افزود: باید اطلس اشتغال استان‌ها را بر اساس اسناد آمایش و مزیت‌های نسبی هر استان تهیه و تصویب کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در کرمانشاه از زمینه سازی برای حضور صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌های وابسته به این وزارتخانه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مصوبات«قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود.
دکتر صولت مرتضوی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، استعداد‌ها و منابع انسانی استان کرمانشاه بیان داشت: این استان با همه این توانمندی ها، نباید دارای نرخ بیکاری بالا باشد و همه باید کمک کنیم تا نرخ بیکاری استان کاهش یابد.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور  به استان طرح‌های راکد از جمله اسیدسیتریک و کاغذ غرب ارزیابی و بررسی شد که امروز هم ما آن‌ها را پیگیری کردیم و دنبال می‌کنیم که این طرح‌ها به نتیجه برسند.
برای توسعه سیمان غرب هم برنامه ریزی لازم دنبال خواهد شد.
دکتر مرتضوی اظهار داشت: بر اساس سند اشتغال با جدیت به دنبال کاهش نرخ بیکاری در کشور هستیم و به مقوله‌های بهره وری نیز توجه ویژه داریم.
وی بیان داشت: هر طرحی که مختص بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در کرمانشاه باشد مصوب شده تلقی شود و دیگر طرح‌ها را هم با تمامی توان برای تصویب پیگیری خواهیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ پیگیری خواهیم کرد که کسورات بیمه‌ای و بازنشستگی سهم کارفرما درباره جوانان متاهل دارای دو فرزند در سطح استان هر تعداد که باشند به مدت یکسال را به صورت متمرکز از طریق دولت پرداخت کنیم.

نظر شما