شناسهٔ خبر: 58561307 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش محتوای مرتبط با ایثارگری و شهادت در کتب درسی تا 3 سال آینده

پناهی روا مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ترویج این فرهنگ به کمک کتاب‌های درسی چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: می‌دانید که کتاب‌های درسی به مرور تغییر می‌کنند و همه این موضوعات را در تغییرات پیش رو در نظر داریم. از سنوات قبل طرح مباحث فرهنگ ایثار و شهادت در کتب درسی را شروع کرده ایم. برای این هدف به عنوان نمونه، موضوع سردار دل‌ها؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در کتب درسی مطرح شود و یک بخشی از آن آماده است و همین امسال هم بخش‌هایی در کتب درسی داریم، اما تا سه سال آینده که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش روی تغییر برنامه درسی و کتاب‌های درسی دانش آموزان کار می‌کند، در قسمت فرهنگ ایثار و شهادت در این کتاب‌ها، موارد جدیدی افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور را که در سنوات قبل مسکوت مانده بود، دوباره پیگیری کرده‌ایم و کار آن مجددا شروع و احیا شده است.

«زهرا پناهی روا» مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌های تربیتی بیان کرد: تمام معاونت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس دخیل هستند و تشکل‌های دانش آموزی در همه مدارس برای ترویج این فرهنگ تلاش می‌کنند؛ از برگزاری یادواره‌های مختلف تا تمامی برنامه‌های معاونت پرورشی، در هرکدام یکی از شاخه‌های برنامه ریزی‌ها و طرح ها، به ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ مرتبط با این مقوله مربوط می‌شود. 

پناهی روا در ادامه تصریح کرد: ما ترویج این فرهنگ را در همه مدارس بخصوص در مدارس شاهد و ایثارگر در نظر داریم. در حال حاضر در سطح کشور در رابطه با شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سنوات قبل مسکوت مانده بود، دوباره پیگیری کرده‌ایم و کار آن مجددا شروع و احیا شده است. 

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت قبل طی هشت سال، فقط دو جلسه از این شورا برگزار شد، ولی به همت آقای رئیسی؛ در این مدتی که دولت سیزدهم روی کار آمده، جلسه سوم و چهارم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح عالی برگزار شده است و همین اقدام برای ما نوید بخش است و نشان می‌دهد که در این حوزه کار به خوبی تبیین و به صورت سراسرس پیگیری می‌شود. با این دیدگاه شورای هماهنگی نظارت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته و جلسات خوبی می‌گذارد و در همه وزارتخانه‌ها این کار به صورت منسجم پیش می‌رود. 

او افزود: ما در همه مدارس و در سطح مناطق، شهرستان‌ها و استان‌ها، برنامه ریزی منسجمی در زمینه ترویج این فرهنگ در دست اقدام داریم تا دانش آموزان و نسل جدید با شهادت و ایثار آشنا شوند. 

پناهی روا در پاسخ به این سوال که ترویج این فرهنگ به کمک کتاب‌های درسی چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: می‌دانید که کتاب‌های درسی به مرور تغییر می‌کنند و همه این موضوعات را در تغییرات پیش رو در نظر داریم. از سنوات قبل طرح مباحث فرهنگ ایثار و شهادت در کتب درسی را شروع کرده ایم. برای این هدف به عنوان نمونه، موضوع سردار دل‌ها؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در کتب درسی مطرح شود و یک بخشی از آن آماده است و همین امسال هم بخش‌هایی در کتب درسی داریم، اما تا سه سال آینده که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش روی تغییر برنامه درسی و کتاب‌های درسی دانش آموزان کار می‌کند، در قسمت فرهنگ ایثار و شهادت در این کتاب‌ها، موارد جدیدی افزوده می‌شود.

نظر شما