شناسهٔ خبر: 58561259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

افشین پیروانی: آقای افشاریان! یک پنالتی روی مهدی ترابی را نگرفتند، همین؟/ قهرمان آخر فصل ممکن است با همین پنالتی مشخص شود

افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس درباره حواشی دیدار با آلومینیوم اراک گفت: همه اهالی فوتبال خوب می‌دانند آخر فصل ممکن است قهرمان با همین یک پنالتی یا تفاضل گل تعیین شود.

صاحب‌خبر -

یکی از دیدارهای هفته که با جنجال و اعتراض نسبت به داوری همراه شد، بازی دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود. تساوی بدون گل دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک، صدرنشینی را از شاگردان یحیی گل محمدی گرفت. سرمربی پرسپولیس به همراه افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس، مصاحبه‌های تندی انجام دادند.

در همین راستا بار دیگر با افشین پیروانی تماس گرفتیم که به خبرورزشی گفت: هرچند بازی با آلومینیوم اراک تمام شده اما هنوز باور نمی‌کنم داور مسابقه چگونه با اشتباهات عجیب و غریب اش فرصت یک پیروزی را از ما گرفت؟

وی ادامه داد: آنچه که ما را بیشتر از حتی این قضاوت و داوری اذیت کرد صحبت‌های خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران بود. او می‌گوید قضاوت‌ها خیلی خوب بوده و فقط یک خطای پنالتی روی مهدی ترابی در بازی با آلومینیوم اراک گرفته نشد! می‌خواهم بگویم آقای افشاریان، یک پنالتی روی مهدی ترابی را نگرفتند؟ همین!

سرپرست تیم پرسپولیس افزود: همه اهالی فوتبال خوب می‌دانند آخر فصل ممکن است قهرمان با همین یک پنالتی یا تفاضل گل تعیین شود. رئیس کمیته داوران چگونه این قدر راحت می‌گوید یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد و داوری مشکل دیگری نداشت؟ این صحبت‌ها جالب و حرفه ای نیست. به محض اینکه حرفی هم می‌زنیم کمیته انضباطی می‌آید و ما را محروم یا جریمه می‌کند. چرا؟ چرا کسی به اشتباهات کمیته داوران رسیدگی نمی‌کند؟ من گفتم که هر کاری می‌کنند و بعد خیلی راحت می‌گویند کمک داور ویدئویی نداریم.

پیروانی ضمن اشاره به بحث VAR یادآور شد: کمک داور ویدئویی بهانه خوبی برای سرپوش گذاشتن به اشتباهات داوری است. رئیس کمیته داوران خیلی راحت می‌گوید داوران در لیگ دسته اول و دوم لباس ندارند. یعنی چه؟ اینکه لباس ندارند باید باعث اشتباهات داوری در دیدار پرسپولیس مقابل آلومینیوم شود؟

این حرف‌ها اصلا درست و توجیه خوبی برای این مشکلات نیست. مگر ۶ سال یا ۱۰ سال پیش هم VAR در فوتبال بود؟ اتفاقا کمک داور ویدئویی نشان دهنده ضعف یک داور است و در میادین بین المللی هم استفاده از آن برای گروه داوری نمره منفی دارد. پس این قدر بحث فقدان کمک داور ویدئویی را بهانه و دستآویز اشتباهات قرار ندهیم. من به شما می‌گویم که نه سال بعد و نه سال بعدتر هم VAR به کشورمان نمی‌آید. بنابراین بهانه نیاورید و کار خودتان را درست انجام دهید.

وی خاطرنشان می‌کند: دو هفته متوالی به گواه کارشناسان داوری، دو پنالتی مسلم پرسپولیس برابر تیم‌های فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک نادیده گرفته شد و شما حساب کنید چند امتیاز ما سوخته است؟ این مسائل است که آدم را به برخی حرف‌ها و زمزمه‌ها برای قهرمانی یک تیم خاص مشکوک می‌کند. امیدوارم این زمزمه‌ها اصلا صحت نداشته باشد اما اتفاقاتی می‌افتد که ذهن همه را به شدت به خودش درگیر می‌کند.

پیروانی در خصوص تصمیم یحیی گل محمدی برای بازی با بازیکنان تیم امید برابر نفت آبادان، گفت: هر کس دیگری هم جای یحیی گل محمدی باشد و اتفاقات دو هفته گذشته را کنار هم بچیند به این نتیجه می‌رسد که دیگر با تیم اصلی بازی نکند و به نشانه اعتراض با امیدهایش به میدان برود. من از نزدیک شاهد زحمات، تلاش‌های شبانه روزی و تمرینات کادرفنی پرسپولیس هستم. می‌بینم چقدر برنامه ریزی کرده و با آنالیز تیم حریف سعی می‌کنند بهترین نتایج را بگیرند اما با اشتباهات عجیب داوری محکوم به باخت و مساوی می‌شوند. این اتفاقات هر کس دیگری را هم جای یحیی گل محمدی دلسرد می‌کند. واقعا ناراحت هستیم و نمی‌توانیم این حجم از اشتباهات داوری علیه تیم مردمی‌و پرطرفدار پرسپولیس را هضم کنیم.

نظر شما