شناسهٔ خبر: 58561258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایندگان استان از وزیر کار خواستار شدند

سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های وزارت کار در کرمانشاه

فاطمه کمانی

نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان درخواست‌های متعددی را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند که مهمترین آن افزایش سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های وابسته به وزارت کار در کرمانشاه بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نماینده سنقروکلیایی در این نشست که با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از اینکه شرکت‌های وابسته به وزارت کار از جمله شستا و صندوق‌های بازنشستگی به تعهدات خود در استان عمل نکرده‌اند، انتقاد کرد.

وی خواستار سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان شد و گفت: هلدینگ‌هایی از جمله تاپیکو می‌توانند در حوزه پتروشیمی در کرمانشاه پای کار بیایند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری باید در همه شهرستان‌های استان صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد واحدهای تولیدی هم می‌تواند کشور را از واردات برخی کالاها بی‌نیاز کند و هم به کمک بیکاری کرمانشاه بیاید.

حسینی‌کیا اشاره‌ای هم به عدم همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به بهانه عدم توازن منابع و مصارف داشت و عنوان کرد: منابع و مصارف بانک‌ها باید ملی در نظر گرفته شود، زیرا طبیعی است که با دید استانی، کرمانشاه منابع چندانی برای پرداخت تسهیلات ندارد.

به گزارش ایسنا، شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نیز گفت: با این حجم از ظرفیت و پتانسیل که کرمانشاه دارد، رتبه اول بیکاری حق استان نیست.

وی کمک به کاهش بیکاری کرمانشاه و خروج از رتبه‌های اول را نیازمند همت ویژه دولت دانست تا بتوانیم نرخ بیکاری استان را به میانگین کشور برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه خواستار سرمایه‌گذاری شستا ‌و سایر هلدینگ‌های وزارت کار در استان و خصوصا در منطقه‌ای آزاد تجاری قصرشیرین شد.

حیدری اشاره‌ای هم به معضل عدم امهال تسهیلات زلزله‌زدگان کرمانشاه داشت که در سفر رئیس جمهور مورد تاکید بود اما اجرایی نشد و باعث شده مردم نتوانند اقساط خود را پرداخت کنند و افزود: از سوی دیگر با گذشت چندین سال از زلزله سال ۱۳۹۶، هنوز ۴۰ ساختمان اداری سرپل‌ذهاب بازسازی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست دیگر ما این است که در موضوع طرح کولبری که امیدواریم تصویب شود، آیین‌نامه اجرایی آن نیز از سوی دولت بگونه‌ای تدوین شود که به سود مردم مناطق مرزنشین باشد.

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس نیز خواستار افزایش اختیارات استانداران شد و گفت: استانداری که مجبور باشد برای امور استان خود در وزارت کشور اتاق به اتاق بچرخد، کاری از پیش نخواهد برد.

وی سپس از فاصله‌ای که طی سالیان گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری بین کرمانشاه و سایر استان‌های کشور ایجاد شده یاد کرد و گفت: این موضوع اگرچه ابتدا بواسطه شرایط جنگ بود، اما همچنان ادامه دارد.

رشیدی با انتقاد از اینکه هنوز برخی هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری در استان‌های مرکزی کشور را ترجیح می‌دهند، گفت: ۱۰ ماه است موضوع احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ایمیدرو در کرمانشاه را پیگیری می‌کنیم و ما را سر می‌دوانند.

وی معتقد است، احداث زیرساخت‌هایی مانند نیروگاه برای توسعه صنایع و معادن کرمانشاه ضروری است.

نماینده کرمانشاه از عدم اجرای پروژه پتروپالایش آناهیتا هم انتقاد کرد و افزود: این پروژه در حال تبدیل شده به اثر باستانی است.

خواسته دیگر رشیدی تعیین تکلیف سامانه‌های گرمسیری و سردسیری بود و افزود: هنوز یازده هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری باقی مانده و در سامانه سردسیری هم اگرچه قرار بود اعتباری در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شود که این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه توقع داریم این دولت در زمینه توازن و عدالت اجتماعی بیشتر تلاش کند، گفت: هر حمایتی نیاز باشد، کوتاهی نمی‌کنیم.

انتهای پیام 

نظر شما