شناسهٔ خبر: 58561211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت استان فارس بر رعایت استاندارد در ۴۰ نوع محصول پرمصرف کشوری

مدیرکل استاندارد فارس گفت: سازمان استاندارد، ماهانه بررسی موضوع کم فروشی برای ۴۰ نوع محصول پرمصرف به استان فارس واگذار کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رزمجو  با بیان این که این ستاد خدمات دستگاه‌های اجرایی و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری را از نظر کمیت و کیفیت بررسی می‌کند افزود: برای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی، در فاز نخست مصالح مرتبط با سلامت و ایمنی مردم، بررسی می‌شوند که در اولین گام، بررسی بتن در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: در بخش کمیت، اولویت سازمان ملی استاندارد، بررسی فرآورده‌های تولیدی کارخانه‌ها به ویژه کالا‌هایی است که در سبد مصرف خانوار بیشترین سهم را دارند که در صورت اثبات کم فروشی، با متخلفان برخورد می‌شود.
مدیرکل استاندارد فارس با بیان این که در فروش محصولات هم از لحاظ شرعی و عرفی و هم استاندارد، وزن فرآورده با وزن اعلامی باید تطابق داشته باشد گفت که اداره کل استاندارد به عنوان مدعی العموم، این موضوع را بررسی می‌کند.
رزمجو ادامه داد: در همین راستا از سوی سازمان استاندارد، ماهانه بررسی موضوع کم فروشی برای ۴۰ نوع محصول پرمصرف به استان فارس واگذار شده است که باید از هر محصول به تعداد حداقل ۵۰ تا ۱۲۵ عدد از هر بهر تولید نمونه برداشته و وزن خالص آن بررسی و با برچسب روی محصول تطبیق داده شود.
مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد که این پیگیری سال آینده هم ادامه دارد و مردم می‌توانند تخلفات کم فروشی را به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

نظر شما