شناسهٔ خبر: 58561188 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قهرمان وزنه‌برداری جهان به ۷ ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری ایسنا

ملی پوش جوان وزنه برداری بلغارستان به ۷ ماه حبس محکوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مارکا، کارلوس ناسار قهرمان بلغارستانی وزنه برداری جهان به هفت ماه حبس محکوم شد. ناسار، قهرمان وزنه برداری جهان در تابستان ۲۰۲۱ تحت تأثیر مواد مخدر در حال رانندگی با یک خودرو دستگیر شد. کارلوس گواهینامه رانندگی نداشت و از دادن آزمایش خون خودداری کرد. در نتیجه این ورزشکار در دادگاه حاضر شد و حکم تعلیقی ۷ ماه حبس دریافت کرد. با این وضعیت آینده المپیک او همچنان در خطر است.

همچنین بر اساس قوانین بلغارستان، نسار به دلیل رانندگی در حالت مستی با سه سال زندان مواجه شد. به همین دلیل این وزنه بردار تصمیم گرفت به مقامات در استفاده از مواد اعتراف کند و گناه خود را بپذیرد با این انتظار که از مجازاتش کمتر شود.

این حکم پس از تحقیقات توسط دادگاه صادر شد و اکنون به حالت تعلیق درآمده است؛ این موضوع به ناسار کمک خواهد کرد که آزاد بماند و تمرین کند.

آزمایش‌های انجام شده وجود مواد ممنوعه (مت آمفتامین) در خون این ورزشکار را نشان می‌دهد، هرچند وی در یک سری مصاحبه‌های بعدی این موضوع را تکذیب کرد.

او گفته بود: ببخشید، اشتباه کردم و متوجه کارم شده‌ام. این دیگر تکرار نخواهد شد، من روی ورزش و مسابقات قهرمانی اروپا (در ارمنستان در آوریل ۲۰۲۳ برگزار می‌شود) تمرکز خواهم کرد.

 کارلوس ناسار در مسابقات جهانی تاشکند (ازبکستان) در سال ۲۰۲۱ در دسته ۸۱ کیلوگرم و در بوگوتا در دسامبر ۲۰۲۲ در وزن ۸۸ کیلوگرم طلا گرفته بود. عارف ماجد رئیس فدراسیون وزنه برداری بلغارستان رفتار ورزشکار خود را کودکانه خواندو گفت:همه ما می‌دانیم که نوجوانان می‌توانند کار‌های دیوانه کننده انجام دهند، اما این طبیعی نیست. این بسیار بچه گانه، بسیار غیرحرفه‌ای بوده و نشان دهنده عدم کنترل ورزشکاران در حال حاضر است.

نظر شما