شناسهٔ خبر: 58561179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تهدید تانک های لئوپارد آلمان/ تاریخ دوباره تکرار می شود؟

فارس : رئیس جمهور روسیه بیان کرد: این باور نکردنی اما صحیح است. ما دوباره مورد تهدید تانک‌های لئوپاردی واقع شده‌ایم که طرح صلیب در جانب آنها کشیده شده است.

صاحب‌خبر -

 «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی به مناسبت هشتادمین سالگرد نبرد استالینگراد با اشاره به تصمیم اخیر آلمان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین گفت، تاریخ دارد مجددا تکرار می‌شود و روسیه دهه‌ها پس از پایان جنگ جهانی دوم دوباره مورد تهدید تانک‌های لئوپارد قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در کنسرت یادبودی در شهر «وولگوگراد» (نام جدید شهر استالینگراد) تاکید کرد، مسکو یک بار دیگر مجبور است در مقابل نیروهای گروه غرب موضع بگیرد و قدرت‌های خارجی تلاش دارند از پیروان «استپان باندرا» - چهره اوکراینی بدنام همدست آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم – برای حمله به روسیه استفاده کنند.

پوتین بیان کرد: «این باور نکردنی اما صحیح است. ما دوباره مورد تهدید تانک‌های لئوپاردی واقع شده‌ایم که طرح صلیب در جانب آنها کشیده شده است.»

رئیس جمهور روسیه همچنین به کسانی که به دنبال کشاندن آلمان به جنگی جدید با روسیه و امیدوار به دستیابی به شکست روسیه در میدان جنگ هستند هشدار داد که ظاهرا نتوانسته‌اند بفهمند که جنگ با روسیه در دوران امروز متفاوت است.

پوتین افزود، این قدرتها که در تلاش برای راه انداختن جنگی از پیش اعلام نشده علیه روسیه هستند، پاسخی سخت را علیه اقداماتشان دریافت خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: «ما به مرزهای آنها تانک اعزام نمی‌کنیم اما ابزارهای پاسخ دادن را داریم. این پاسخ محدود به استفاده از سخت‌افزار زرهی نخواهد بود. همه باید این موضوع را بفهمند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در توضیح ماهیت پاسخ مورد اشاره پوتین گفت: «همچنان که تسلیحات جدید از سوی گروه غربی‌ها تحویل اوکراین می‌شوند، روسیه نیز استفاده بزرگتری از پتانسیل و توانمندی‌های چشمگیر خود خواهد کرد.»

چند روز پیش، دولت آلمان سر انجام بعد از فشارهای فزاینده آمریکا و دیگر متحدان غربی برای ارسال تانک‌های «لئوپارد 2» به اوکراین، قصدش را برای ارسال 14 دستگاه از این تانک‌ها برای کی‌یف اعلام کرد.

بعد از این تصمیم دولت آلمان، آمریکا نیز اعلام کرد، 31 دستگاه تانک «آبرامز ام1» خود را برای کی‌یف می‌فرستد.

در جریان نبرد مشهور استالینگراد در جنگ جهانی دوم ارتش شوروی سابق حدود 91000 سرباز آلمانی را به اسارت گرفته و جریان جنگ را تغییر داد. در این نبرد که به عنوان خونین‌ترین نبرد جنگ جهانی دوم مطرح است، بالغ بر یک میلیون نفر از بین رفتند.

نظر شما