شناسهٔ خبر: 58561169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مصوبات «قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود

کرمانشاه- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، گفت: مصوبات «قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و سه عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران اقتصادی استان در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم کرمانشاه آنچه را که در توان داشتند برای انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و همین همت‌ها و ایثارگری‌ها سبب شد که مقام معظم رهبری، کرمانشاه را به سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی توصیف کنند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، استعدادها و منابع انسانی استان کرمانشاه، افزود: این استان با همه این توانمندی‌ها، نباید دارای نرخ بیکاری بالا باشد و همه باید کمک کنیم تا نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

مرتضوی به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در سفر حجت الاسلام رئیسی به استان کرمانشاه مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید و برای اولین بار بحث قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه مورد توجه قرار گرفت و در جلسات آن مصوبات خوبی برای رفع مشکل بیکاری استان مصوب شد که این مصوبات به زودی به استان ابلاغ خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه متولی اشتغال است، گفت: برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشیم.

مرتضوی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه طرح‌های راکد از جمله اسیدسیتریک و کاغذ غرب ارزیابی و بررسی شد که امروز هم ما آنها را پیگیری کردیم و دنبال می‌کنیم که این طرح‌ها به نتیجه برسند و برای توسعه سیمان غرب هم برنامه ریزی لازم دنبال خواهد شد.

وی از ادغام تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال آینده خبر داد و گفت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که در این زمینه با دولت همکاری داشته باشد تا به برنامه ریزی های لحاظ شده برسیم.

تهیه اطلس اشتغال استان‌ها بر اساس اسناد آمایش و مزیت‌های نسبی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به دنبال ایجاد توازن در کشور هستیم، افزود: باید اطلس اشتغال استان‌ها را بر اساس اسناد آمایش و مزیت‌های نسبی هر استان تهیه و تصویب کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: بر اساس سند اشتغال با جدیت به دنبال کاهش نرخ بیکاری در کشور هستیم و به مقوله‌های بهره وری نیز توجه ویژه داریم.

وی بیان کرد: هر طرحی که مختص بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در کرمانشاه باشد مصوب شده تلقی شود و دیگر طرح‌ها را هم با تمامی توان برای تصویب پیگیری خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ پیگیری خواهیم کرد که کسورات بیمه‌ای و بازنشستگی سهم کارفرما درباره جوانان متأهل دارای دو فرزند در استان هر تعداد که باشند به مدت یکسال را به صورت متمرکز از طریق دولت پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: حتماً در آینده‌ای نزدیک با حضور استاندار کرمانشاه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نشستی را برای ایجاد زمینه حضور و سرمایه گذاری بانک‌های عامل و صندوق‌های بازنشستگی وزارت تعاون در استان کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

نظر شما