شناسهٔ خبر: 58561120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حرکت به سمت فناوری‌های جدید نیاز عرصه صنعت کشور است

استاندار اصفهان گفت: عرصه صنعت و تلاش برای تولید محصولات با فناوری‌های جدید و تکنولوژی‌های برتر امروز برای کشور ما یک ضرورت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن که توسط شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شده، اظهار کرد:عرصه صنعت و تلاش برای تولید محصولات با فناوری‌های جدید و تکنولوژی‌های برتر امروز برای کشور ما یک ضرورت است.

وی افزود: به دلیل پیشرفت‌های متعددی که در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی رخ داده، ما باید سعی کنیم با جامعیت و نگاه فراگیر برای تامین آن چیزی که در کشور‌ نیاز داریم و کشورهایی که در منطقه به حضور ما نیاز دارند اقدام کنیم.

مرتضوی عنوان کرد: با پیشرفت‌هایی که طی ۴۴ سال گذشته در کشور ما اتفاق افتاده امروز شاهد به بار نشستن ثمرات گونانی از این تلاش‌ها در جای جای حوزه‌های اقتصادی و صنعتی هستیم؛روزی نیست که یکی از حوزه‌های فناوری در کشور ما در تسخیر دانشمندان و فن‌آوران کشور قرار نگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان با توجه به ظرفیت‌های علمی و فناوری خود و پیشینیه‌ای که در حوزه صنعت از دیر باز داشته، مهد صنعت، هنر و فرهنگ بوده و این تجربه‌ها مادام به هم اضافه شده و امروز به جایی رسیده که وقتی یک صنعتی در استان ما وارد می‌شود، در اندک زمانی شرایط رسیدن به جایگاه حرفه‌ای وجود دارد و امکان در دست گرفتن صفر تا صد آن را داریم و یکی از آن حوزه‌ها حوزه فولاد است.

وی در پایان گفت: وقتی به ساحت‌های مختلف تکنولوژی نگاه کنیم، می‌بینیم که کشور ما در این ۴۴ سال گذشته انصافا خوش درخشیده است. در دهه اول انقلاب بسیاری از پزشکانی که در اصفهان برای درمان به آنها مراجعه می‌کردیم، از کشور هندوستان بودند اما امروز اصفهان ما میزبان بسیاری از کسانی است که برای درمان و سلامت در قالب توریست سلامت به استان ما مراجعه می‌کنند و این آن مفهومی است که به مردم ما امید می‌دهد.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۲/

نظر شما