شناسهٔ خبر: 58561068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به توانمندی‌های داخل کشور بیش از ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز بدست نیرو‌های توانمند داخلی تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حیدر محمدی افزود: یکی از دارو‌هایی که در کشور دارای کمبود بوده قطره‌های چشمی است علت کمبود این دارو نیز نبود زیرساخت لازم برای تولید این دارو است از این رو شاهد هستیم که این واحد تولیدی در شیراز توانسته بخشی اعظمی از نیاز‌های داخلی را با تولید دارو‌های مورد نیاز کشور برطرف کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو افزود: ٩٧ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخلی در کشور تولید می‌شود و تنها شاید برخی از دارو‌های که صرفه اقتصادی نداشته تولید نمی‌شد، اما اکنون با توجه به حمایت‌هایی که برای واحد‌های تولید کننده در نظر گرفته شده است شاهد هستیم که تمایل واحد‌های تولیدی به تولید اینگونه دارو‌ها نیز افزایش یافته است.
محمدی تاکید کرد: حتی تحریم‌ها هم نتوانسته کیفیت دارو‌های تولید داخل را کاهش دهد طی سال گذشته با وجود تحریم‌های دارویی بیش از ۱۰۰ میلیون یورو داروی تولید داخل به کشور‌های خارجی صادر شده است.
به گفته این مقام مسئول هدف گذاری صادراتی سازمان غذا و دارو برای سال ۱۴۰۲ صادرات بیش از ۲۰۰ میلیون یورو دارو به کشور‌های هدف است.
محمدی در ادامه تاکید کرد: یکی از سیاست‌های کلی این سازمان برون‌سپاری خدماتی است که بر اساس قانون می‌توان این خدمات را برون سپاری کرد لازم به ذکر است که امکان افزایش نیرو‌های انسانی به بدنه دولت در این حوزه وجود نداشته و تنها باید از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی اقدام کرد.

به گفته معاون وزیر بهداشت قرار است برخی از کارشناسان حوزه‌های مختلف مرتبط با دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران جمع شده تا پس از آموزش‌های لازم نسبت به تفویض اختیارت به شهرستان‌ها اقدام شود.

نظر شما