شناسهٔ خبر: 58558914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهدید پوتین: روسیه به اقدامات غیر دوستانه پاسخ سختی خواهد داد

تهران-ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه پس از گذشت ده‌ها سال از جنگ جهانی دوم، روسیه بار دیگر با تانک‌های لئوپارد آلمانی تهدید می‌شود تهدید کرد، مسکو به اقدامات غیردوستانه علیه روسیه پاسخ سختی خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پوتین روز پنجشنبه با اشاره به تهدیدات قدرت‌هایی که به دنبال راه انداختن جنگ اعلام‌ نشده علیه روسیه هستند، تهدید کرد مسکو به اقدامات غیردوستانه علیه روسیه پاسخ سختی خواهد داد.

وی طی سخنرانی در کنسرتی به مناسبت هشتادمین سالگرد پیروزی شوروی در نبرد استالینگراد، از اینکه نازیسم در پوشش جدید بار دیگر روسیه را تهدید می‌کند، ابراز تاسف کرد و افزود: مسکو باید دوباره در برابر نیروهای غرب موضع بگیرد.

پوتین با اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین خاطرنشان کرد: قدرت‌های خارجی سعی می‌کنند از هواداران استپان باندرا (هم‌دست بدنام اوکراینی نازی‌ها در جنگ جهانی دوم) برای حمله به روسیه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: باور کردنی نیست اما این یک واقعیت است که ما یک بار دیگر با تانک‌های لئوپارد آلمانی که صلیب‌هایی بر روی بدنه آنها نقاشی شده است، تهدید می‌شویم.

رئیس جمهور روسیه هشدار داد: کسانی که به دنبال کشاندن آلمان به جنگی جدید هستند و امیدوارند در میدان نبرد به پیروزی برسند، ظاهراً درک نمی‌کنند که جنگ امروز با روسیه کاملاً متفاوت خواهد بود.

وی افزود: کشورهایی که تلاش می‌کنند جنگ اعلام‌نشده علیه روسیه به راه بیندازند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

پوتین با بیان اینکه ما تانک به مرزهای آنها نمی‌فرستیم، گفت: با این حال روسیه هنوز ابزارهای دیگری برای مقابله‌به‌مثل دارد.

به گزارش ایرنا، پس از ماه‌ها کشمکش میان دولت‌های غربی بر سر ارسال سلاح‌های سنگین، آلمان و کشورهای غربی تصمیم به ارسال تانک‌های خود به اوکراین گرفتند. آلمان روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تانک‌های لئوپارد را به اوکراین می‌فرستد.

آمریکا و سایر متحدان اروپایی‌اش نیز اعلام کردند که تانک‌های پیشرفته در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهند داد. غربی‌ها امیدوارند ارسال تانک‌ها بتواند سرنوشت جنگ را به نفع کی‌یف تغییر دهد ولی این سیاست‌ها با مخالفت شهروندان این کشورها رو به رو شده است.

نظر شما