شناسهٔ خبر: 58555935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین وضعیت چهارمحال و بختیاری در پی بارش برف تشریح شد

از خسارت برف به باغات تا مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی

شهرکرد- ایرنا- فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس آخرین وضعیت این مناطق در پی بارش سنگین برف را تشریح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شهرکرد در ارتباط ویدئوکنفرانس با ستاد مدیریت بحران این استان اظهار داشت: ارتفاع برف در برخی نقاط این شهرستان به حدود یک متر ‌رسید و همین موضوع سبب مسدود شدن برخی از محورهای ارتباطی این شهرستان شد.

عبدالعلی ارژنگ افزود: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی شهرستان به جز محور ارجنک به سمت مرغملک باز است و ارتباط با همه کانون‌های جمعیتی شهری و روستایی شهرستان برقرار است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که یخ‌زدگی و حجم برف در معابر شهر شهرکرد رفت و آمد شهروندان را مختل کرد از همین رو انتظار می‌رود پاکسازی معابر شهر سریع‌تر انجام گیرد.

فرماندار شهرکرد با اشاره به کمبود تجهیزات راهداری در بخش لاران این شهرستان، افزود: در چهار روستای شهرستان مشکل قطعی برق وجود داشت که رفع شده است و انتظار می‌رود پایداری مخازن آب برای تامین آب شرب مردم حفظ شود.

قطع ارتباط ۲ روزه روستای امام قیس شهرستان بروجن

فرماندار بروجن نیز در این نشست از قطع ارتباط ۲ روزه روستای امام قیس این شهرستان خبر داد و گفت: این روستا بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد و نیاز به دستگاه بلدوزر برای بازگشایی این محور وجود دارد.

فتاح کرمی افزود: کمبود امکانات و تجهیزات در شهرستان وجود دارد اما با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلات موجود برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قطعی آب و برق و گاز در شهرستان وجود ندارد.

ارتفاع ۵ متری برف در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ

فرماندار کوهرنگ نیز با اشاره به حجم بالای برف در این شهرستان، اظهار داشت: ارتفاع برف در شهر چلگرد به ۲ متر و در ارتفاعات و گردنه‌های شهرستان نیز به حدود پنج متر می‌رسد که همین موضوع موجب مسدود شدن گردنه‌های شهرستان شده است.

شهباز اکبری افزود: از مجموعه ۲۲۲ روستای شهرستان، حدود ۱۰۰ روستا هنوز برف‌روبی نشده است.

وی از بازگشایی گردنه تازار خبر داد و گفت: با این وجود همچنان به سبب حجم برف محور کوهرنگ به خوزستان مسدود است.

فرماندار کوهرنگ خاطرنشان کرد: در پی این بارش، آب و برق ۱۴ روستای شهرستان در منطقه بیرگان قطع شد اما ارتباط مخابراتی برقرار شده است.

مسدود شدن راه ارتباطی ۳ روستا در فارسان

فرماندار فارسان نیز در این نشست گفت: در پی بارش برف راه ارتباطی سه روستای شهرستان مسدود است اما تلاش می‌شود تا عصر امروز این محورها بازگشایی شود.

سید هادی صالحی افزود: همچنین در روزهای اخیر به سبب بارش برف ۳۰۰ مورد قطعی برق در شهرستان گزارش شد که در حال حاضر این اشکالات برطرف شده و موردی از قطعی برق در شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسدود شدن راه‌های ارتباطی و قطعی برق برخی واحدهای دامداری و مرغداری را با مشکل روبرو کرده است، تصریح کرد: تجهیزات موجود در شهرستان محدود است و انتظار می‌رود این امکانات تقویت شود.

وقوع متوالی بهمن در گردنه چهارطاق لردگان

فرماندار لردگان نیز با اشاره به وقوع بهمن‌های متوالی در گردنه چهارطاق این شهرستان، اظهار داشت: در این محور چهار متر برف بر زمین نشسته که با کمک راهداران و نیروهای امدادی این محور بازگشایی شده اما تردد در مسیر به سختی انجام می‌شود.

رضا بابامیر با اشاره به وجود ۱۷ گردنه و ۱۵ دستگاه تونل در این شهرستان، افزود: گردنه گله‌وار همچنان مسدود است.

وی افزود: آب دهستان ریگ نیز قطع و در حال حاضر آبرسانی سیار می‌شود و برق منطقه پشت‌کوه میلاس قطع است.

خسارت به ۲۰ درصد باغات شهرستان بن

فرماندار بن نیز از مسدود بودن محور ارتباطی یانچشمه به سمت روستای حیدری خبر داد و گفت: جاده گردشگری شیدا نیز مسدود است اما گردنه بارده بازگشایی شده است.

رضا علی‌بیگی با اشاره به اختلال تردد در محورهای منتهی به پیست اسکی بارده، تصریح کرد: به یک دستگاه بولدزر برای برف‌روبی این منطقه نیاز است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به ۲۰ درصد باغات شهرستان، افزود: حدود نیمی از درختان واقع در داخل شهر بن نیز آسیب دیده است.

فرماندار بن با اشاره به اینکه در مواقع بارش برف شبکه استانی در این شهرستان قطع می‌شود، خاطرنشان کرد: امید است این مشکل ۳۰ ساله هرچه سریع‌تر برطرف شود.

قطعی آب و برق در برخی روستاهای اردل

فرماندار اردل با اشاره به قطعی آب و برق در برخی روستاهای این شهرستان در پی بارش برف، افزود: در همین خصوص آب پنج روستا قطع شد که مشکل چهار روستا حل شده و فقط روستای لندی در میانکوه اردل با مشکل قطعی آب مواجه شده است.

یعقوب شکوهی تصریح کرد: ۶ دکل برق نیز در این شهرستان آسیب دید و منجر به قطع برق چهار روستا شد که مشکل این روستاها برطرف شده و در حال حاضر تنها روستای یوسف‌آباد برق ندارد.

به گفته وی، برف همچنین به ۷۰ واحد مسکونی در شهرستان آسیب وارد کرد.

پل تاریخی زمانخان نیاز به مرمت دارد

فرماندار سامان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر برق، آب و گاز در تمامی مناطق این شهرستان وصل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

محمدتقی گنجعلی تصریح کرد: نیاز است تا پل تاریخی زمانخان نیز مرمت شود که می طلبد در این خصوص اعتباری پیش بینی شود.

فرماندار خانمیرزا نیز در این نشست اظهار داشت: بارش برف برخی محورها و گردنه گوشنگلی شهرستان را مسدود کرد که با کمک راهداران بازگشایی شده است

یدالله خالدی استقرار سازمان هواشناسی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: تجهیزات راهداری نیز در شهرستان محدود است و همچنین به یک اتوبوس آمبولانس در شهرستان نیاز است.

فرماندار فلارد نیز در این نشست اظهار داشت: دستگاه‌ها و تجهیزات راهداری نیز در این شهرستان بسیار محدود است و با توجه به حجم بالای تردد در محورهای ارتباطی شهرستان می‌طلبد امکانات بیشتری به این شهرستان اختصاص پیدا کند.

کورش فتحی افزود: مشکلی در خصوص مسدودی راه‌ها و یا قطعی اب و برق و گاز و مخابرات در شهرستان گزارش نشده است و شرایط تحت مدیریت قرار دارد.

نیاز به بلدورز برای بازگشایی محورهای مسدود

فرماندار کیار نیز از بارش یک متر و ۲۰ سانتی‌متر برف در منطقه بره مرده این شهرستان خبر داد و گفت: با این وجود تمامی محورهای این شهرستان باز است و تنها محور ارتباطی روستای سرتنگ محمودی مسدود شده که بازگشایی آن نیاز به بلدوزر دارد.

سید شجاع زیلابی افزود: این شهرستان نیز با کمبود امکانات و تجهیزات راهداری روبرو است.

به گزارش ایرنا، در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به دستور استاندار مصوب شد تا مشکلات شهرها و روستاهای استان در پی بارش برف تا پایان وقت امروز برطرف شود که در همین خصوص معاونان استاندارد به همراه نمایندگانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

استاندار نیز برای پیگیری مشکلات ناشی از برف و رفع سریع‌تر آن با بالگرد به شهرستان‌های کوهرنگ و اردل سفر کرد.

نظر شما