شناسهٔ خبر: 58555176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار آستارا:

دشمنی با انقلاب به دلیل قطع دست استکبار از منابع ایران است

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: دشمنی با انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون به دلیل قطع دست استکبار جهانی از منابع زیرزمینی و معدنی ایران بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز پنجشنبه در مراسم جشن انقلاب در آستارا بیان کرد: انقلاب اسلامی با ورود امام خمینی (ره) به کشور در ۱۲ بهمن پس از سال‌ها تبعید و همراهی مردم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و دست استکبار و استبداد از کشور کوتاه شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود تا با رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب، کشور در مسیر توسعه هدایت شود اما جبهه استکبار از آن جایی که دستش از منابع زیرزمینی و معدن‌های ایران کوتاه شده بود، برنامه‌ریزی برای توطئه علیه انقلاب را آغاز کرد تا ملت را از مسیر تعالی بازدارد.

فرماندار آستارا با تاکید بر لزوم اطلاع از برنامه دشمنان به منظور مقابله بهتر اظهار کرد: پس از انقلاب کودتا و ترور را آغاز کردند، به طوری که در سال‌های پس از انقلاب ۴۰ اقدام از کودتای نوژه تا ترور شهیدان رجایی و باهنر ثبت شده که مردم با برخی آشنا هستند اما بسیاری از آنها مطرح و رسانه‌ای نشده است.

وی اضافه کرد: دشمنان هرچه از جوانان ما کشتند، با دست‌ها و پاهای قوی‌تر و عزمی جزم‌تر مسیر خود را با قوت ادامه دادیم اما پس از آن هشت سال جنگ تحمیل کردند و سپس انواع جنگ نرم و جنگ اقتصادی را کلید زدند.

رضایی‌پور با اشاره به اعمال بیش از ۲ هزار تحریم علیه کشور عنوان کرد: دشمنان هرجا که فکر کنند می‌توانیم حرکت کنیم و به علم و فناوری دست بیابیم، محدودیت ایجاد می‌کنند و هرجا به پیشرفتی می‌رسیم و قله‌ای را فتح می‌کنیم، تحریم‌ها را لغو می‌کنند.

وی جنگ سایبری و ترکیبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: راهبرد اصلی دشمنان از سر راه برداشتن مسئولینی بوده است که حرف برای گفتن دارند و در پروژه کووید-۱۹ وقتی ایران اعلام کرد که به آنها نیازی ندارد، با پهباد چند نقطه از پژوهشی در کشور را هدف قرار دادند و پس از آن در رسانه‌ها هجمه به راه انداختند که ایران ناتوان است.

فرماندار آستارا ادامه داد: حکومت پهلوی مفتخر به برگزاری جشن‌های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله بود اما هزینه آن را از صادرات حدود ۲۰ ساله نفت و غذای مهمانان را از کشورهای دیگر تامین می‌کرد؛ در حالی که ایران اسلامی با وجود تحریم‌های بسیار در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت است.

وی یادآور شد: ایران امروز به ۴۵ کشور محصولات نانو صادر می‌کند، دومین کشور در ساخت کیت‌های پزشکی ارزان قیمت، سومین کشور نوآور در آسیای مرکزی بر اساس شاخص‌های جهانی، پنجمین کشور در تعمیر کابل‌های نوری در اعماق دریا است.

رضایی‌پور بیان کرد: ساخت و طراحی اولین موتور هواپیمای جت و افزون بر ۴۰۰ نوآوری به دست نخبگان جوان ایرانی انجام شده و در کنار اینها برای بازگشت ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه ایرانی به کشور هم برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: کارهای خوبی هم در آستارا انجام شده و با تاکید استاندار و رئیس جمهور در بیش از یک سال گذشته با همدلی جامعه و مدیران دستگاه‌ها از جمله در وضعیت بندر این شهرستان کارهای خوبی صورت گرفته که از جمله می‌توان به لایروبی بندر پس از ۱۳ سال اشاره داشت.

فرماندار آستارا اظهار کرد: برای صادرات و ترانزیت کالا در حوزه ریلی نیز روزانه ۲ تا ۳ قطار با ۵۰ تا ۶۰ واگن حدود ۷۰ تنی وارد آستارا می‌شود و با ساخت تیر پارک و پل جدید اتومبیل‌رو هم کامیون‌ها از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی خواهد شد تا آسایش بیش از پیش شهروندان فراهم گردد.

وی با اشاره به اجرای شمع‌کوبی ساختمان ایستگاه تلویزیونی جدید در آستارا عنوان کرد: باقی‌مانده پروژه مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف و طرح نهضت ملی مسکن نیز آغاز شده و در حوزه آب و برق ضمن فعالیت مدیران جهادی و همراهی مردم امسال قطعی نداشتیم و آبرسانی به ۲۵ روستا هم در حال انجام است.

رضایی‌پور بیان کرد: آستارا این روزها میزبان مسئولان و سفیران کشورهای چین و هند و سایر کشورهای منطقه اوراسیا است تا در کنار همکاری در عرصه تجارت و اقتصاد، زیرساخت‌های این شهرستان تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منبع انتشار مطالب با توجه به سم‌پراکنی و شایعه از سوی دشمن در فضای مجازی، ابراز امیدواری کرد که جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هر سال با قدرت و قوت بیشتری برگزار گردد.

اجرای سرود و مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های جشن انقلاب و سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) آموزش و پرورش آستارا بود.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما