شناسهٔ خبر: 58553969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسدالله بادامچیان:

بازماندگان پهلوی آنقدر غارت کردند که بعد ۴۴ سال تمام نشده است

بادامچیان گفت: خانواده محمدرضا پهلوی هم اکنون در آمریکا به سر می برند، سئوال این است که آیا فرح در ۴۴ سال اخیر کارگری کرد و با آن پول زندگی مرفهی را برای خود و خانواده اش در آمریکا تدارک دید؟ این نشان می‌دهد آنقدر غارت کردند که بعد این مدت تمام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسدالله بادامچیان در گفتگو با برنامه «جام انقلاب» رادیو انقلاب اظهار کرد: خاندان پهلوی غرق در فساد اخلاقی و مالی بود. اسدالله اعلم در کتاب خاطراتش می‌نویسد «شهربانو قصد سفر به سنگال دارد و می‌خواهد یکسری جوانان خوش تیپ و خوش اندام را با خود ببرد، این مسئله را به شاه گفتم، او نیز پذیرفت، اما هیچ کاری نکرد».

وی با اشاره به نحوه روی کار آمدن رژیم پهلوی افزود: رضا شاه با کودتا سرکار آمد، محمدرضا شاه نیز بعد از تصرف ایران به دست متفقین با صحنه گردانی فروغی فراماسونر قدرت را از پدرش تحویل گرفت. رژیم پهلوی ارزشی برای حقوق مردم قائل نبود و حتی به آن‌ها حق اعتراض نمی‌داد. ساواک شدیدترین شکنجه‌ها را انجام می‌داد، خود من سه مرتبه زیر فشار شکنجه تا پای مرگ رفتم.

دبیرکل موتلفه یادآور شد: وابستگی رژیم پهلوی به بیگانه بر کسی پوشیده نیست. ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ کودتای آمریکایی دولت ملی ایران را سرنگون کرد. ۶،۵ میلیون بشکه نفت می‌فروختیم که فقط ۳۰۰ هزار بشکه از آن میزان برای ایران بود بقیه را آمریکا و انگلیس غارت می‌کردند. غارتگری‌های آمریکا نیز حدیقف نداشت، به طوری که وقتی انقلاب شد ۶ میلیارد دلار از ایران طلبکار بود که در قرارداد الجزایر پرداخت این پول به آمریکا تعهد شد.

وی افزود: جشن‌های ۲۵۰۰ ساله فارغ از هزینه‌های گزافش نمادی از وابستگی به خارج کشور بود، همه غذا‌ها با هواپیما از فرانسه به ایران آمد. علاوه بر ولخرجی‌ها و اتلاف منابع مالی و ثروت‌های خدادادی به ملت ایران توسط پهلوی، موضوع دست اندازی پهلوی‌ها به بیت المال مسئله‌ای مهم است.

بادامچیان با اشاره به ساده زیستی و پاکدستی مسئولان جمهوری اسلامی بیان کرد: خانواده محمدرضا شاه پهلوی هم اکنون در آمریکا به سر می‌برند، سئوال این است که آیا فرح در ۴۴ سال اخیر کارگری کرد و با آن پول زندگی مرفهی را برای خود و خانواده اش در آمریکا تدارک دید؟ این نشان می‌دهد آنقدر غارت کردند که بعد این مدت تمام نشده است. بچه‌های شاه را یک به یک ببنیم یکی معتاد است، یکی خودکشی کرد، همین رضا پهلوی از بچگی مشکل روانی داشت و الان هم به قیافه او نگاه می‌کنیم این مسئله کاملا مشهود است. اشرف پهلوی خواهر شاه رئیس شبکه مواد مخدر در ایران بود، شمس پهلوی هم شبکه فساد را اداره می‌کرد.

وی با اشاره به مصادیق ظلم شاه به مردم افزود: موزه عبرت به عنوان شکنجه گاه، آتش سوزی سینما رکس آبادان و کشتار مردم در ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور از مصادیق جنایات شاه هستند، حالا دشمنان می‌خواهند پهلوی را از این همه جنایات مبری کنند. زمان شاه ۲۰۰ هزار دانشجو داشتیم که ۱۲۰ هزار نفر آن‌ها در خارج از کشور تحصیل می‌کردند، به شاه می‌گویند می‌شود ظرفیت دانشگاه‌های داخل را زیاد کرد، او پاسخ می‌دهد «اگر جوانان باسواد شوند حرف ما را نمی‌خوانند».

وی ایران کنونی را غیرقابل مقایسه با ایران زمان پهلوی خواند و اضافه کرد: فیلم‌های زمان شاه از وضعیت روستا‌ها و جنوب شهر تهران را مشاهده کنیم و ببینیم که وضعیت چقدر اسفناک بود. معابر از آب جوب و لجن مسدود بود و هیچ کسی هم به این وضعیت هم رسیدگی نمی‌کرد.

دبیرکل موتلفه با اشاره به اقامت منافقین، ضدانقلاب و پهلوی‌ها در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا گفت: امروز با وجود آنکه حقانیت ایران برای افکارعمومی جهان روشن است، آمریکا و اروپا به برجام بر نمی‌گردند چرا که ۱۵۰ میلیارد دلار پول ایران را در بانک‌های خود بلوکه کردند و می‌دانند اگر این برجام احیا شود مجبور این پول‌ها را برگردانند، از این رو زیر بار احیای برجام نمی‌روند.

نظر شما