شناسهٔ خبر: 58553953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قول فتاح به مردم در مورد اموال پهلوی | املاک غصب شده خاندان پهلوی به مردم واگذار شد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اموال گرانقیمت بسیاری از خاندان پهلوی در کشور به جا مانده است، گفت: تمامی این اموال حفظ شده و در خزانه نگهداری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز فتاح روز پنجشنبه در آیین واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی در رشت افزود: خاندان پهلوی علاو ه بر غصب زمین ها و املاک مردم، اموال گرانقیمت و نفیس با پول مردم خریده بودند که بخشی از آنها را همان زمان از کشور خارج کردند و قسمتی نیز در کشور مانده که نظام اسلامی همه آنها را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بزرگی از اموال گرانقیمت از خاندان پهلوی در کشور است که می توان برای هریک از آن ها نمایشگاه‌ها برپا کرد، گفت: صدها مورد از اموال مختلف همچون کاخ‌ها، مدل‌های مختلف اسلحه، خودرو و ۵۰۰ هزار تمبر در کشور وجود دارد که بسیار ارزشمند است چنانکه فقط بر روی یک شمشیر ۴۰۰ قطعه الماس به کار رفته است.

وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم که از این اموال ملی که در اختیار خاندان رژیم پهلوی بود در نظام اسلامی حفظ و حراست شده و برخی از آنها هم در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته شده ضمن اینکه اموال غصب شده مردم توسط پهلوی را هم با دستور مقام معظم رهبری به مردم برمی گردانیم.

فتاح گفت: در سند ۳۵۰ صفحه‌ای که فقط برای گیلان امروز در رشت رونمایی شد از چهار هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان فروشنده زمین‌هایشان امضاء گرفته شده بود در حالی که این اراضی غصب شده بود و امروز ما آن‌ها را به مردم بر می‌گردانیم.

وی با بیان اینکه حتی خاندان پهلوی برخی روستاها و شهرها را به نام خودشان سند زدند، عنوان کرد: یکی از تجلیات انقلاب همین است که امام (ره) این اموال را از بالاترین فردی که غصب کرده بود، گرفت و به پایین‌ترین فرد جامعه که از او به ‌زور غصب شده می دهد که این خود اقامه انقلاب است.

رئیس بنیاد مستضعفان با طرح این موضوع که شاید بپرسند چرا بعد از ۴۳ سال این املاک به مردم واگذار می شود هم توضیح داد: وقتی یک شهر و روستا را بخواهیم سند شش دانگ بدهیم، کار دشوار و زمانبری است.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از انقلاب مردم از نظر رفاه و معیشت در شرایط بسیار سختی نسبت به شرایط فعلی قرار داشتند، تصریح کرد: رویکرد انقلاب اسلامی و مسئولان آن بسیار متفاوت از پهلوی است از اینرو همه ما باید مراقب باشیم و به امام (ره) و مقام معظم رهبری تاسی کنیم. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) آمد و این انقلاب بزرگ را به پا کرد تا امانت را به اهلش بدهیم و این امانت متعلق به مردم است؛ وصیت امام (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این امر متمرکز است و رویکرد بنیاد مستضعفان هم بر این محور استوار است.

فتاح از آمادگی این بنیاد برای واگذاری زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن و املاک عام المنفعه خبر داد و گفت: از این زمین های مردم که در اختیار است به نفع آنها استفاده می شود و این رویکرد در نظام باید تداوم یابد چرا که ادامه انقلاب و تجسم آن است.وقتی امانت را به دست اهلش می سپاریم، عدالت محقق می شود؛ ضمن اینکه سهم و حق مردم بالاتر از این است و باید زودتر انجام می دادیم.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: اگر دنبال رفاه جامعته هستیم تنها راه این است که برای مردم کار کنیم.

در این مراسم از از اسناد املاک غضب شده پهلوی رونمایی شد. واگذاری اسناد علوی در گیلان و پنج استان دیگر به صورت ویدئو کنفرانسی در این آیین انجام شد. طی این مراسم، سند املاک بنیاد مستضعفان به هشت نفر از مردم گیلان به صورت نمادین اعطا شد.

نظر شما