شناسهٔ خبر: 58553758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

۹۱۴ اثر تاریخی در استان زنجان شناسنامه‌دار شده است 

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ۹۱۴ اثر تاریخی استان دارای شناسنامه بوده و به ثبت ملی و جهانی رسیده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید صفوی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح یک مجتمع خدماتی رفاهی، اظهار کرد: اگر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به مثلثی تشبیه کنیم قاعده آن میراث فرهنگی است که مبنای توسعه گردشگری به‌شمار می‌رود و کشورهای مختلف دنیا در اقتصاد گردشگری هدفگذاری بسیاری کرده‌اند.

وی توسعه گردشگری را یکی از راهکارها برای رهایی از اقتصاد تک‌محصولی و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: دولت تسهیل و تسریع توسعه گردشگری را مدنظر قرار داده و در استان نیز باید به صنعت گردشگری توجه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در استان حدود ۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده داریم، اذعان کرد: از این تعداد ۹۱۴ اثر دارای شناسنامه بوده و به ثبت ملی و جهانی رسیده است.

وی به موقعیت استراتژیک زنجان اشاره کرد و افزود: زنجان به ۱۰ استان بسیار نزدیک است و حدود ۶۰ درصد جمعیت ایران حدود یک الی چهار ساعت با زنجان فاصله دارند و با توجه به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد.

صفوی با تأکید بر لزوم شناسایی میراث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری بیان کرد: ایران ۱۱ شهر جهانی دارد که زنجان یکی از این شهرها است و به عنوان شهر جهانی ملیله بیان می‌شود و نباید از کنار ملیله به راحتی بگذریم.

وی با اشاره به اینکه در استان ۵۵ رشته صنایع دستی فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان ۱۶ هزار فعال صنایع دستی در زنجان داریم و با سرمایه‌گذاری اندک ظرفیت اشتغال خوبی در برخی از رشته‌های صنایع دستی فراهم است.

نظر شما