شناسهٔ خبر: 58553087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری دالاهو:

تردد در جاده‌های دالاهو بدون زنجیرچرخ ممنوع است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری دالاهو گفت: تردد به علت کولاک و بارش سنگین برف در محور کرندغرب به سمت اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب به سمت دالاهو بدون زنجیرچرخ ممنوع است.

صاحب‌خبر -

«کیومرث جلیلیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل بارش سنگین برف برای کمتر از یک ساعت مسیر اصلی سرپل ذهاب به سمت دالاهو با حضور نیروهای پلیس برای حفظ ایمنی و سلامت رانندگان و سرنشینان خودروها مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری مسیر برف روبی و هم اکنون تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به دلیل بارش برف از مردم می خواهیم که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت سفرهای ضروری نیز نکات ایمنی را رعایت کرده و زنجیر چرخ داشته و از فنی خودرو اطمینان حاصل کنند و آذوقه و لباس گرم همراه داشته باشند.

سرپرست فرمانداری دالاهو در ادامه گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و هم اکنون نیروهای پلیس راه و ستاد شورای هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در حال آماده باش هستند و عوامل راهداری نیز در مسیر حضور دارند و در حال نمک پاشی مسیر هستند.

جلیلیان گفت: دهستان «بیوه نیج» به سمت سراب از توابع شهرستان دالاهو نیز به دلیل بارش برف مسدود شده و ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند که در ساعات آینده شاهد بازگشایی این مسیرها خواهیم بود.

وی ادامه داد: به فرمانداران شهرستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب نیز اعلام شده با توجه به بارش برف اعمال محدودیت تردد خودروها در صورت نداشتن زنجیر چرخ و رعایت تمهیدات ایمنی را داشته باشند که با وجود بارش برف هیچ خودرویی گرفتار در برف نداشته ایم.

فرماندار دالاهو از مسافرانی که قصد سفر از مسیر راه‌های این شهرستان را دارند، به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده ها درخواست کرد تا سفر خود را به تعویق بیندازند.

شهرستان دلاهو با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

فرماندار سرپل ذهاب نیز از مسدودیت راه ارتباطی ۱۰ روستا از سمت میرحصار و ثلاث باباجانی به دلیل بارش ۲۵ سانتی متری برف خبر داد و گفت: نیروهای راهداری در این مسیرها در حال بازگشایی مسیر هستند.

«صدرالله بابلی» به مردم توصیه کرد با توجه به بارش برف سنگین از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت ضرورت سفر حتما از زنجیر چرخ و آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند و از سلامت ایمنی خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی اعلام کرد: تمام عوامل راهداری و نیروهای امدادی در مسیر حضور دارند تا در صورت لازم نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

نظر شما