شناسهٔ خبر: 58552929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روند کاهشی دما تا شنبه در همدان ادامه دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی ضعیف در همدان روند کاهشی دمای هوا ادامه دارد و دمای هوا در روز شنبه ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسن باقری شکیب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده ابری همراه با وزش باد و بارش ضعیف برف در نیمه غربی استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: به دلیل بارش ضعیف برف اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه های استان در ساعاتی از عصر امروز و اوایل شب پیش بینی می شود و لازم است که هم استانی ها از تردد غیر ضروری به ویژه در گردنه های استان اجتناب کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و ملایر با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و رزن با ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب نیز در سردترین ساعات به منفی هشت درجه سانتی گراد خواهد رسید.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما