شناسهٔ خبر: 58552924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه بیرجند:

۲۴ شرکت دانش بنیان در دانشگاه های خراسان جنوبی فعالیت دارند

بیرجند-رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اکنون در دانشگاه های خراسان جنوبی ۲۴ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لامعی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در دور جدید بر مبنای سند اسلامی دانشگاه‌ها عمل خواهند کرد که سندی جامع و کامل است.

رئیس دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه دانشگاه به دنبال ترویج اندیشه تمدن‌ساز است، بیان‌کرد: امروز در دانشگاه‌های خراسان جنوبی ۴۱ هزار و ۴۲ دانشجو در ۴۸ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی مشغول تحصیل و پژوهش هستند.

لامعی با اشاره به اینکه رشد و پیشرفت خراسان جنوبی از مسیر دانشگاه‌ها می‌گذرد، ادامه داد: و البته شرکت‌هایی نیز در پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در دانشگاه بیرجند به تنهایی ۵۲ شرکت دانشگاهی خلاق محور و دانش بنیان کار و فعالیت دارند که در ابعاد مختلف سخت افزار و هم نرم افزار کار می‌کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند در زمینه جهاد تبیین خوش درخشیده است، گفت: برگزاری نشست‌های مختلف و کرسی‌های آزاد اندیشی به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی گواه این مطلب است.

لامعی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی رتبه سوم کشوری را در نیم سال اول تحصیلی به دست آورده است، یادآور شد: در ایام دهه فجر برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی و ورزشی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته دانشگاه بیرجند پنج همایش بین‌المللی و ۶ همایش ملی را برگزار کرده است و در اسفند ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی دیگر خواهیم بود.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در دانشگاه‌های خراسان جنوبی ۷۵۰ دانشجوی بین‌الملل تحصیل می‌کنند که ۵۸۰ نفر از این عزیزان دانشجوی دانشگاه بیرجند هستند.

نظر شما