شناسهٔ خبر: 58552789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس؛

مس رفسنجان صفر- ذوب آهن صفر/ سلاطین تساوی ترک عادت نکردند

دیدار تیم های مس رفسنجان و ذوب آهن با نتیجه تساوی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ذوب آهن و مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای مس به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های مس رفسنجان- ذوب آهن

ورزشگاه: شهدای مس

اخطار: رامتین سلیمان زاده (دقیقه ۳۸)، مهرداد رضایی (دقیقه ۵۸)، محمد ربیعی (سرمربی، دقیقه ۹۰) از مس رفسنجان

مس رفسنجان: داود نوشی صوفیانی، ایمان سلیمی، رامتین سلیمان زاده، جفرسون باهیا، سید مهدی حسینی، مهرداد رضایی (۸۳- محمد حسین کریم زاده)، حسن جعفری (۸۳- محمد امین درویشی)، میثم تیموری (۶۸- مهدی ترکمان)، محمد مهدی محبی، محسن آذرباد (۶۸- محسن آذرباد) و امید لطیفی (۷۶- گادوین منشا)

سرمربی: محمد ربیعی

ذوب آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی (۶۷- نادر محمدی)، محمد قریشی، سجاد آشوری (۴۶- سامان نریمان جهان)، آرمان اکوان، امیرحسین جدی، جلال مداحی (۸۹- محمد علی فرامرزی)، محمد سلطانی مهر، شهرام سالاری (۷۷- روح الله سیف اللهی)، محمد حسین اسلامی و محمد عرفان معصومی

سرمربی: مهدی تارتار

داور: محمدرضا تارخ

شرح بازی:

رکوردداران تساوی در فصل جاری در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو تیم با توجه به نتایج هفته‌های اخیر و وضعیت شان در جدول، نیاز مبرمی به سه امتیاز داشتند. همین موضوع باعث شده بود بازی آرام و ساکن دنبال نشود و دو تیم برای رسیدن به گل از همان دقایق ابتدای بازی تلاش کنند. مس با توجه به امتیاز میزبانی خود در این دیدار بیشتر از مهمان خود در نیمه نخست صاحب توپ و میدان بود و موقعیت‌های خوبی نیز روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد اما امید لطیفی که در این بازی به جای لوسیانو پریرا و گادوین منشا در ترکیب ثابت قرار گرفته بود نتوانست از موقعیت‌های خوبی که در محوطه جریمه نصیبش می‌شد استفاده کند. در سوی دیگر نیز ذوب آهن به نظر بیشتر روی حملات سریع یا ضد حملات روی دروازه مس برنامه داشت که یکی دو موقعیت نیز نصیب این تیم شد اما مهاجمان این تیم قدر موقعیت‌ها را ندانستند تا ذوب آهن هم نتواند در نیمه نخست به گلی برسد.

در نیمه دوم شرایط مانند نیمه نخست ادامه پیدا کرد و این مس رفسنجان بود که بیشتر از ذوب آهن به دنبال زدن گل برتری و پیش افتادن از حریف پایین جدولی خود بود. با این وجود اما ذوب آهن با ارائه یک بازی دفاعی، فضا را برای مس تنگ‌تر کرد و اجازه چندانی برای خلق موقعیت به حریف نداد. با این وجود مس در نیمه دوم یکی دو موقعیت بسیار خوب داشت که اگر قدرشناس‌تر بود، می‌توانست مانند دیدار حذفی بین دو تیم، با حداقل نتیجه به پیروزی برسد.

در نهایت ذوب آهن با تساوی در این دیدار به روند چهار شکست متوالی خود در مسابقات لیگ و حذفی پایان داد تا با کسب حداقل امتیاز، خود را برای دیدار مهم هفته بعد مقابل ملوان در فولادشهر آماده کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- شوت فنی و نرم امید لطیفی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن با اختلافی کم از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰- در یک موقعیت تک به تک سجاد آشوری فرصت خوبی در محوطه جریمه مس رفسنجان داشت اما تعلل او و در نهایت ضربه بی دقت اسلامی مانع گلزنی ذوب آهن شد.

دقیقه ۴۱- شوت خطرناک امید لطیفی از کنج محوطه جریمه ذوب آهن با واکنش خوب فرعباسی راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۶۰- در موقعیتی عالی برای مس توپ ارسالی از سمت چپ در محوطه جریمه به محبی رسید اما ضربه او که از فاصله‌ای نزدیک نواخته می‌شد به بازیکنان ذوب آهن برخورد کرد و توپ برگشتی در شلوغی محوطه جریمه با ضربه سر آذرباد همراه شد اما این فرعباسی بود که با واکنشی عالی توپ را کامل مهار کرد.

دقیقه ۷۵- در یک حمله سریع از سوی بازیکنان ذوب آهن فرصت شوتزنی برای نریمان جهان از پشت محوطه جریمه فراهم شد اما شوت سرکش او در دستان نوشی صوفیانی قرار گرفت.

دقیقه ۸۵- اشتباه قریشی در دفع توپ در محوطه جریمه ذوب آهن موجب شد توپ توسط درویشی قطع شود و به منشا برسد و سپس پاس او که به محبی رسید با ضربه زمینی پای چپ او از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت تا موقعیت باد آورده مس خیلی راحت از دست برود.

اتفاق ویژه:

روند چهار شکست متوالی ذوب آهن در رقابت‌های لیگ و حذفی در این دیدار با تساوی مقابل مس به پایان رسید.

بهترین بازیکن:

حبیب فرعباسی با چند واکنش خوب در این دیدار مانع گلزنی بازیکنان مس شد و بهترین بازیکن این دیدار بود.

نظر شما