شناسهٔ خبر: 58552408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم قم در مجلس:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند باعث اشتغال شود

محمدحسین تقوی

نماینده مردم قم در مجلس گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط فعلی می‌تواند موجب اشتغال و نجات خانواده‌ها شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه در دیدار با سرپرست اداره‌کل و جمعی از مسئولین مراکز و واحدها، موضوع آموزش‌های مهارتی را امری مهم و قابل توجه دانست و افزود: بحث توسعه آموزش‌های عالی برای تولید علم و بالا بردن سطح آگاهی جامعه ضروری است، اما آنچه که مهم است تربیت نیروی تکنسین و ماهر است که عهده‌دار وظایف و کارهای عملیاتی شوند و این موضوع یعنی پرورش افراد ماهر از ماموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی در ادامه با تشریح اهمیت آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند موجب اشتغال و نجات خانواده‌ها شود، چرا که در آموزش‌های عالی افراد به دنبال کسب مدرک و پشت میز نشینی هستند ولی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شاهد خروجی و افراد ماهر و دارای تجربه هستیم.

وی در ادامه بر ضرورت ارتباط آموزش فنی و حرفه‌ای با کارخانه‌ها و صنایع تاکید کرد وافزود: افراد مهارت آموخته به روش مناسب به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شوند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به این مطلب که فرهنگ کار و تلاش باید بین آحاد جامعه به ویژه جوانان گسترش پیدا کند،‌ در خاتمه بر ضرورت حمایت از طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی در رفع بیکاری و اشتغال در مجلس تاکید کرد.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار سیده زهرا میرعبدالحسینی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به ارائه گزارش اقدامات انجام شده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در خصوص آموزش‌های مهارتی پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما