شناسهٔ خبر: 58552154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبرداد:

انهدام ۳۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان

آزاده صفی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در سال‌جاری ۳۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم، ۹ هزار و ۹۱۱ عملیات در قالب یک هزار و ۲۳۵ طرح اجرا و پنج تن و ۸۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

صاحب‌خبر -

حمزه عبدکوند پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اعتبار در طول سه سال جذب می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ درصد آن در سال جاری جذب شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر فرهنگی و پیشگیری است، اظهار کرد: اقدامات با هدف پیشگیری در قالب ۴۰ راهبرد، ۴۸ برنامه و ۹۱عنوان فعالیت در راستای مقابله، کاهش تقاضا، درمان، حمایت و توانمندسازی بهبودیافتگان در محیط‌های آموزشی، مدارس، نظامی، کارگری، اداری و مراکز عمومی در دست اجرا است‌.

عبدکوند با بیان اینکه همچنین تمرکز بر مناطق آلوده، استفاده از رسانه و فضای مجازی مورد توجه است، ادامه داد: در راستای اشتغالزایی یک هزار و ۲۸۰ معتاد برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد از طریق بهزیستی به بانک های عامل معرفی شدند که ۳۰۰ نفر تسهیلات دریافت کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان در مردادماه بیش از ۶۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه موادمخدر اختصاص یافت. 

وی اضافه کرد: همچنین آموزش بیش از دو هزار نفر با هدف بازگشت به کانون خانواده، ایجاد اشتغال و به کارگیری ۴۵۰ نفر از معتادان بهبود یافته در موسسات و کارگاه‌ها از دیگر اقدامات در سالجاری است. 

عبدکوند در ادامه به طرح "خانه یاری‌گران زندگی" اشاره کرد و گفت: این طرح دهه فجر افتتاح و گروه‌های هدف به صورت دوره‌ای تحت آموزش‌های آگاهی‌بخشی قرار می‌گیرند، همچنین طرح فوق با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فرهنگسراها برای فرهنگسازی‌ این حوزه استفاده شود، بیان کرد: طرح "مجمع خیرین یاری‌گران زندگی" نیز تهیه شده و با دعوت از افراد فعال فرهنگی دنبال مردمی کردن مقابله با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه طرح پاکسازی مناطق آلوده در دستور کار است‌، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده امسال دو هزار معتاد متجاهر ساماندهی شدند، علاوه بر این پنج هزار و ۹۳۳ تهیه و توزیع کننده مواد مخدر و خرده فروش ۱۰ ماهه امسال در استان دستگیر شدند. 

عبدکوند ادامه داد: در سال‌جاری ۳۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم، ۹ هزار و ۹۱۱ عملیات در قالب یک هزار و ۲۳۵ طرح اجرا و پنج تن و ۸۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده دانست.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ اعتیاد در بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور ۵.۷ درصد و همدان ۲.۴ درصد است‌، گفت: همچنین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بین دانش آموزان کشور ۳.۵۸ درصد و در استان همدان ۱.۴۲ درصد، در دانشگاه‌های کشور ۴.۸ و همدان ۱.۸ درصد، در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کشور ۲۳ و همدان ۱۲ درصد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در پایان با بیان اینکه طی تحقیقی ۷۰ درصد معتادان مهمترین علت گرایش به مصرف مواد مخدر را دوست ناباب عنوان کرده‌اند، افزود: همچنین درصد بالایی از معتادان شاغل بودند.

انتهای پیام 

نظر شما