شناسهٔ خبر: 58551872 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فیصل بن فرحان وارد عراق شد

وزیر خارجه عربستان سعودی امروز وارد بغداد شد تا با مقامات عراقی گفت‌وگو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز به بغداد رسید.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق  اعلام کرد که فیصل بن فرحان طی این سفر با رئیس جمهور و نخست‌وزیر و رئیس مجلس عراق دیدار  و گفت‌وگو خواهد کرد.

اخیرا  وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که نشستی مطبوعاتی میان «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی‌اش در مقر وزارتخانه برگزار خواهد شد.

پیش از این، فواد حسین  از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه عربستان به بغداد برای از سرگیری مذاکرات تهران و ریاض خبر داده بود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با  العربیه اعلام کرده بود که وزیر خارجه عربستان باهدف انجام گفت‌وگو برای ازسرگیری مذاکرات میان تهران و ریاض به زودی به بغداد سفر خواهد کرد.

 

منابع آگاه چند روز گذشته اعلام کردند که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و اعضای دولتش مدتی است به دنبال بازگشت میانجیگری کشورشان میان ایران و عربستان سعودی هستند. سفر بن فرحان به بغداد بر این موضوع مهم متمرکز است.

چند روز پیش شبکه سعودی العربیه در گزارشی اعلام کرد: «فیصل بن فرحان» در نشست مجمع اقتصادی داووس اعلام کرد: تمرکز بر توسعه به جای مسائل ژئوپلتیکی می‌تواند پیام قدرتمندی به ایران دیگران باشد که راه‌های دیگری برای توسعه مشترک وجود دارند.

وی که در جمع شماری از وزرای شورای همکاری خلیج فارس و اروپایی در مجمع اقتصادی داووس سخنرانی می‌کرد، افزود: گفتگو بهترین راه برای حل اختلافات در منطقه است و ما تلاش می‌کنیم تا راه‌های گفتگو با همگان را ایجاد و بر روی توسعه متمرکز شویم.

انتهای پیام/

نظر شما