شناسهٔ خبر: 58551643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان: مصمم به گسترش تعاملات برادرانه با ایران هستیم

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره سطح همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و امنیت مرزی گفت: اسلام‌آباد و تهران مصمم به گسترش همکاری‌ها و تعاملات برادرانه هستند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خانم «ممتاز زهرا» در کنفرانس خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد بر اهمیت روابط دوجانبه پاکستان با ایران و قرابت‌های تاریخی و سنتی دو همسایه تاکید کرد.

وی در پاسخ به برخی پرسش‌ها پیرامون امنیت مرزهای مشترک و سرنوشت طرح انتقال گاز ایران به پاکستان اظهار داشت: تهران و اسلام‌آباد از کانال‌های مخصوص برای بررسی و پیگیری تمامی موضوعات از جمله مسائل فنی برخوردارند و ما مصمم به توسعه تعاملات برادرانه با طرف ایرانی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دیدار اخیر وزرای دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند را مهم و سازنده توصیف کرد و افزود: فرآیند رایزنی‌های دو کشور ادامه دارد و ما عزم متقابل برای افزایش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف داریم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه درباره تنش‌های سیاسی این کشور با افغانستان و در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه حکومت طالبان گفت: اسلام‌آباد اعتقادی به بازی اتهام و سرزنش ندارد و بار دیگر از همسایه خود افغانستان می خواهد تا اقدامات صادقانه برای جلوگیری از تروریسم و استفاده از خاک خود علیه کشورهای همسایه انجام دهد.

روز گذشته سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اتهامات دولتمردان پاکستانی پیرامون حمله انتحاری به مسجدی در پیشاور و کم کاری کابل در برخورد با عناصر تروریستی را رد کرد و از اسلام‌آباد خواست تا ریشه مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

نظر شما