شناسهٔ خبر: 58551365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

ظرفیت ایجاد اشتغال بالا در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان

فاطمه توفیقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ایران ۱۱ شهر جهانی دارد که زنجان یکی از این شهرها بوده و به عنوان شهر جهانی ملیله مطرح است.

صاحب‌خبر -

سیدسعید صفوی پیش از ظهر امروز (۱۳ بهمن‌ماه) در آیین افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی الماس غرب زنجان، اظهار کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را اگر به مثلثی تشبیه کنیم، قاعده آن میراث فرهنگی است. در استان زنجان ۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده داریم که ۹۱۴ اثر دارای شناسنامه بوده و ثبت ملی و جهانی شده است.

وی افزود: میراث فرهنگی مبنایی برای توسعه گردشگری است و دنیا نیز در این حوزه هدف‌گذاری کرده است تا اقتصاد تک‌محصولی را رها کند. تسهیل و تسریع توسعه گردشگری در دولت نیز مدنظر قرار گرفته و در استان نیز باید به صنعت گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: زنجان به ده استان بسیار نزدیک است و حدود ۶۰ درصد جمعیت ایران، حدود یک الی چهار ساعت با زنجان فاصله دارند و زیرساخت‌های حمل‌ونقل در استان نیز در حال تکمیل شدن است که با کمی معرفی و شناسایی و توجه به حوزه گردشگری می‌توانیم رونقی را در این حوزه برای استان به ارمغان بیاوریم.

صفوی ادامه داد: ایران ۱۱ شهر جهانی دارد که زنجان یکی از این شهرها است و به عنوان شهر جهانی ملیله بیان می‌شود و نباید از کنار ملیله زنجان به راحتی بگذریم. همچنین ۲۶ میراث تمدنی ایران را نیز در استان ثبت جهانی کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه در استان ۵۵ رشته صنایع‌دستی فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت اگر در حوزه اشتغال به‌دنبال تحول است، حوزه صنایع‌دستی بخش خوبی است که با آموزش یک سری از رشته‌های صنایع دستی می‌توانیم با کمترین آموزش و مبلغ ایجاد اشتغال کنیم که تحقق این امر، همکاری دستگاه‌های دولتی را می‌خواهد.

انتهای پیام

نظر شما