شناسهٔ خبر: 58548524 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی شهرداری‌ها برای کمک به دولت برای احداث "مسکن استطاعت‌پذیر"

رئیس شورای عالی استان‌ها از آمادگی شهرداری‌ها برای همکاری با دولت برای احداث "مسکن استطاعت‌پذیر" خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا باری از دوش دولت برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها صبح امروز به ریاست پرویز سروری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها و با حضور محمد مخبر؛ معاون اول رئیس‌جمهور در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پرویز سروری ؛ رئیس شورای عالی استان‌ها در ابتدا این اجلاس با بیان اینکه هیچ شبکه‌ای، مردمی‌تر از شورای عالی استان‌ها در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: نماد واقعی جمهوری اسلامی ایران در نطام شورایی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای شاهد این میزان نگاه مثبت به نظام شورایی نبوده‌ایم، گفت: در این دولت توجه ویژه‌ای به نظام شورایی وجود دارد و در هیچ وزارتخانه‌ای به روی ما بسته نبوده است.

سروری با اشاره به اهمیت نظام شورایی و تاکید قانون اساسی به این مسئله گفت‌: بیش از ده‌ها اصل قانون اساسی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به شوراها اختصاص دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تشکیل دیرهنگام شوراها افزود: شوراها 20 سال دیر شکل گرفتند و به شبکه اداری کشور سنجاق شد و بر همین اساس عقب‌ماندگی اساسی بوجود آماده است.

وی گفت: شوراها تمام توان خود را بر این می‌گذارند که یار دولت باشند در گذشته اعضای شورایی کشور در شورای اداری شرکت نداشتند اما اکنون گام مهمی برداشته شده و این مانع رفع شده است.

سروری با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها می‌تواند پس از دولت  لایحه به مجلس ارسال کند، گفت: اما هیچ مکانیزمی مبنی بر اینکه این اصل اجرایی شود وجود ندارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: نخستین مطالبه شورای عالی استانها این است که دستورات رئیس جمهور که در اجلاسیه شورای عالی استان‌ها بار اجرایی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کمیسیونی به نام کلانشهرها در دولت وجود داشت که می‌توانستیم موضوعات خود را به گوش دولت برسانیم، ادامه داد:  این کمیسیون هم‌اکنون وجود ندارد و درخواست ما این است که این کمیسیون شکل بگیرد.

سروری با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا باری از دوش دولت برداریم، اظهار کرد: مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها باید مدیریت یکپارچه شهری را قبول داشته باشند و هر چقدر  دولت در این زمینه اعلام آمادگی کند، ما آنرا اجرایی می‌کنیم.

وی گفت: 70 درصد اسناد و املاک کشور قولنامه‌ای است و در بحث احداث مسکن شهرداری‌ها آمادگی کامل دارند که در احداث مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری داشته باشند و می‌تواند در تامین مسکن استطاعت‌پذیر نقش موثر داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما