شناسهٔ خبر: 58537744 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

انتصاب جدید مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، با صدور حکمی محمّـدحسین بهشتی به عنوان مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، با صدور حکمی محمّـدحسین بهشتی به عنوان مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

صالحی در این حکم آورده است؛ با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی و علمی ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت مدیرکل دفتر  حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی  منصوب می‌شوید.

انتظار می رود با نصب العین قرار دادن قوانین و اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری، تعامل سازنده با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی و توجه ویژه به برنامه های ذیل گام‌های مؤثری در جهت نیل به اهداف عالی نظام و اجرای مفاد بیانیه گام دوّم انقلاب اسلامی بردارید.

_  راه اندازی شبکه علمی کشور
_ برنامه ریزی برای ارتقاء بهره وری و استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی از طریق شبکه سازی آنها
_ توجه ویژه به دیپلماسی علم و فناوری و جذب منابع مالی از نهادهای علمی بین المللی برای اجرای طرحهای مشترک فرامرزی
_ ارتباط مستمر  با نهادهای قانونگذاری، برنامه ریزی و مالی برای تخصیص بودجه های لازم به فعالیت های پژوهشی
_ برنامه ریزی برای تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی مورد نیاز در سطح ملّی و حمایت از تجهیز آنها
_ ایجاد همگرایی و هم فزایی بین کلیه بازیگران و ذی نفعان  حوزه علم و فناوری در حوزه  مأموریتهای آن اداره کل
_ برنامه ریزی برای ترویج گفتمان علمی و فرهنگ سازی فعالیت های پژوهشی در سطح ملّی و بین المللی

توفیق جنابعالی را در انجام وظایف محوله از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های "یعقوب فتح الهی" مدیرکل سابق دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی قدردانی کرد.

محمدحسین بهشتی ( زاده کاشمر _ ۱۳۴۳) دانش‌آموخته رشته مهندسی پلیمر- کامپوزیت­‌های پلیمری، دانشگاه Bath انگلستان، عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با مرتبه استادی است که ۲۶ طرح تحقیقاتی پژوهشی و تدوین ۴۷ گزارش علمی آنها،  چاپ ۹۸ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر علمی؛ ۶۵ مقاله ISI و ارائه بیش از ۱۰۵ مقاله در همایش­‌های علمی ملی و بین‌المللی و تالیف ۲ کتاب با عناوین "پلاستیک‌­های تقویت شده (کامپوزیت­ها) در سال ۱۳۸۴ (تجدید چاپ ۱۳۹۱) ورزین­های فنولی در سال ۱۳۸۶ (تجدید چاپ ۱۳۸۸) داشته است.

از سوابق اجرایی وی نیز می‌توان به معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری و رئیس مرکز طرح­های کلان ملی فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از تیر ماه ۱۳۹۷ تا دی ۱۴۰۱ ؛ مدیر تحصیلات‏ تکمیلی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت، مـعاون پژوهشی، دبیر هیات ممیزه و عضو کمیسیون دائمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، معاون توسعه منابع و مدیریت، معاون فناوری، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران اشاره کرد.

نظر شما