شناسهٔ خبر: 58530258 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کی‌روش روی آقایان را زمین انداخت و انصراف داد/ این آقا هیچ دستاوردی نداشت/ مقصر باخت مقابل آمریکا کارلوس بود/ فضاحت در جام جهانی یعنی همین!

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال کشورمان می‌گوید کی‌روش هیچ دستاوردی در حضور مجددش در ایران نداشت.

صاحب‌خبر -

خداحافظی کارلوس کی‌روش با فوتبال ایران در یک پست اینستاگرامی، نشان داد که او به پایان کارش در کشورمان رسیده است. در این ارتباط ابراهیم قاسمپور عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ای انجام داد که خلاصه‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

*دستاورد کی‌روش در دوره دوم حضورش در ایران چه بود؟ خیلی ساده و خلاصه هیچ! البته گویا ظاهرا برای برخی دستاورد داشته و مسوولان ما خیلی اصرار داشتند که از ایشان خواهش کنند، برگردد. حالا اینکه ایشان خودش انصراف داده احتمالا به این معناست که روی آقایان را زمین انداخته و قبول نکرده که این هم جای تعجب دارد. ولی در مجموع ایشان دستاوردی در فوتبال ایران نداشت!

*فوتبال ما ساختاری ندارد، بنا و اساس کاری ندارد که ایشان بخواهد روی آن چیزی را بنا کند. ما سه دوره با ایشان رفتیم جام جهانی. نظر شخصی من این است و شاید خیلی‌ها با من مخالف باشند ولی ما با بضاعتی که داریم، با تاکید بر اینکه پایه و اساسی نداریم ولی توان فنی و خلاقیت و تعصبی که بازیکنان دارند، ما با هر مربی دیگری هم می‌رفتیم جام جهانی. در زمان ما یک تیم از کل آسیا و اقیانوسیه می‌رفت جام جهانی و امروز چهار تیم. دوره بعد می‌شود ۸ تیم.

*وقتی ما ادعا داریم بهترین بازیکنان آسیا را داریم نباید صعود به جام جهانی چندان برای‌مان سخت باشد. ما باید دنبال این باشیم که برویم مرحله حذفی. ما سه دوره با ایشان جام جهانی رفتیم که صعود نکردیم. در جام ملت‌ها دو دوره با ایشان رفتیم که حذف شدیم. فضاحت در جام جهانی اخیر هم روی اینها. یعنی ما هیچ دستاوردی با ایشان نداشتیم و با هر مربی داخلی دیگری هم بودیم شاید نتایج بهتری هم می‌گرفتیم.

کی‌روش روی آقایان را زمین انداخت و انصراف داد/ این آقا هیچ دستاوردی نداشت/ مقصر باخت مقابل آمریکا کارلوس بود/ فضاحت در جام جهانی یعنی همین!

*مساله این است که مسوولان ورزشی ما اعتقادی به مربی داخلی ندارند. از نظر مالی هم ما آن‌قدر توانایی نداریم که مربیان شناخته‌شده و رزومه‌دار را بیاوریم. زیرساخت‌های فوتبال ما هم آن‌قدر امکاناتی ندارد که بتوانیم برنامه‌های خوبی پیاده کنیم. ما دنبال نتیجه‌گرایی هم هستیم و شدیم مثل کشورهای عربی. هر مربی نتیجه نمی‌گیرد سریع عوضش می‌کنیم. مخصوصا اگر ایرانی باشد.

*باید قبول کنیم ما تحت هر شرایطی بازی را به انگلیس واگذار می‌کردیم، چون فوتبال‌شان قوی‌تر بود. البته نه با خوردن ۶ گل. از آن طرف برد بازی با ولز را هم برمی‌گردانم به اتفاقات. بالاخره دروازه‌بان حریف اخراج شد و گل‌زنی در دقیقه پایانی رقم خورد. می‌ماند بازی با امریکا. ما جلوی امریکا دو نیمه متفاوت داشتیم؛ یکی افتضاح در نیمه نخست و دیگری خوب در نیمه دوم. ما می‌توانستیم امریکا را ببریم اگر یک مقدار تدبیر به کار برده می‌شد. به نظرم آقای کی‌روش در این بازی ضعیف عمل کرد.

*داریم زمان را از دست می‌دهیم. یک مربی اگر بخواهیم بیاوریم باید زمانی داشته باشد که لیگ ما را ببیند، بازیکنان را ببیند و باید نفرات جدیدی را به تیم تزریق کند، چون برخی از بازیکنان ما از لحاظ سنی و انگیزشی تمام شده‌اند. اگر زمان نباشد و مربی در زمان تعطیلی لیگ بیاید ما با مشکل مواجه می‌شویم. آن مربی باید بیاید و بازیکنان را بشناسد و اگر خارجی باشد فوتبال منطقه را بشناسد. همه اینها دست به دست هم می‌دهند که ما زمان را از دست بدهیم.

نظر شما