شناسهٔ خبر: 58526516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب انتخاب شدند

موج نیوز

نشست افتتاحیه نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با انتخاب اعضای هیئت رئیسه جدید، در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، جلسه افتتاحیه نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، به منظور انتخاب هیئت رئیسه این مجمع در محل سالن اجتماعات جامعه مدرسین، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر، به عنوان رئیس، حجت الاسلام و المسلمین سید فضل الله موسوی، به عنوان نایب رئیس اول. حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نایب رئیس دوم. حجت الاسلام و المسلمین نجاتی زاده منشی اول. حجت الاسلام و المسلمین گرمابی، به عنوان منشی دوم، انتخاب شدند.

استقبال بی نظیر طلاب از انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان

در ابتدای این مراسم،  حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، گزارشی از جزئیات برگزاری انتخابات نهمین دوره این مجمع ارائه کرد.

وی با اشاره به تأخیر یک ساله برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان، گفت: کار انتخابات نهم باید سال گذشته به سرانجام می‌رسید، اما غیر حضوری بودن دروس حوزه علیمه و درنتیجه عدم حضور طلاب و فضلا در شهر مقدس قم، و همچنین الزام آیین نامه برگزاری انتخابات بر حضوری بودن آن، این انتخابات با یکسال تأخیر برگزار شد.

فرخ فال، استقبال طلاب از این انتخابات را فوق تصور توصیف کرد و افزود: علت اینکه استقبال طلاب از انتخابات را فوق تصور می‌دانیم، شرایط خاص حاکم در زمان برگزاری این دور از انتخابات است.

وی ادامه داد: در دور هشتم ۱۱۲۵۰ نفر در انتخابات شرکت کردند، در حالی که در دور نهم، علی رغم حضور طلاب در اشتغالات مختلف فرهنگی در سطح کشور و شکل دهی به مسئله مهم جهاد تبیین، تعداد بیشتری در انتخابات شرکت کردند.

وی تعداد کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب را ۴۱۰ نفر عنوان کرد و ابراز کرد: حدود ۵۳۰ نفر فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در این دور کاندید شدند که از این میان ۴۱۰ نفر تأیید شدند و البته تعدادی نیز انصراف دادند که نهایتاً ۳۸۰ نفر در این رقابت حاضر شدند.

فرخ فال با اشاره به حضور صندوق‌های سیار در این دور از انتخابات، اظهار کرد: کار نویی که در این دور از انتخابات انجام شد، حضور صندوق‌های سیار در مدارس علمیه مختلف بود.

وی افزود: در دور نهم انتخابات مجمع نمایندگان، دو حوزه انتخابیه کاندید نداشتند و شش حوزه انتخابیه موفق به کسب نصاب اول نشدند و ۱۲ نفر نیز، نصاب دوم را کسب نکردند و به مر قانون عمل شد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، رئیس هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این مجمع در دوره قبل ارائه کرد.

وی فعالیت‌های تسهیلاتی، ارتقا سطح کیفی و کمی مشارکت طلاب، رضایت سنجی از طلاب در عملکرد مجمع، سفرهای استانی نمایندگان، ایجاد نظام جمع آوری نظرات و انتقادات و مشارکت در پویش مواسات را به عنوان بخشی از فعالیت‌های مجمع نمایندگان طلاب نام برد و گزارش مبسوط عملکرد مجمع نمایندگان در دور هشتم را به رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقدیم کرد.

نظر شما